کمپانی های فیس بوک و مایکروسافت قصد دارند تا با راه اندازی یک ارتباط کابلی عظیم در اقیانوس اطلس، نیازهای روز افزون کاربران به خدمات آنلاین و همچنین سرویس های مرتبط با فضای ابری را پاسخ دهند.

همکاری‎‌های فیس‌بوک و مایکروسافت به زیر آب‌های اقیانوس اطلس کشیده شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، کمپانی های فیس بوک و مایکروسافت قصد دارند تا با راه اندازی یک ارتباط کابلی عظیم در اقیانوس اطلس، نیازهای روز افزون کاربران به خدمات آنلاین و همچنین سرویس های مرتبط با فضای ابری را پاسخ دهند.

این پروژه بزرگ و یا بهتر بگوییم این کابل، Marea نام دارد و از ظرفیت دیتای 160 ترابیتی بر ثانیه برخوردار خواهد بود که در نوع خود بی نظیر است. پیاده سازی این کابل عظیم را کمپانی Telxius بر عهده خواهد داشت که علاوه بر داشتن مهندسانی خبره، سابقه اجرای چنین پروژه هایی را نیز در کارنامه دارد.

گفتنی است طول این کابل به 6030 کیلومتر خواهد رسید و ایالت ویرجینیای آمریکا را به شهر بیلبائو اسپانیا و از آن جا به هاب های شبکه ها در سایر قسمت های جهان از قبیل اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا متصل خواهد کرد. قرار است این پروژه از ماه آگوست سال میلادی جاری آغاز و در اکتبر سال آینده به پایان رسد.

مایکروسافت و فیس بوک عنوان کرده اند که با این کابل جدید، کاربران می توانند ارتباطاتی با سرعت بالا، قابل اعتماد و افت کیفیت را در سراسر جهان تجربه کنند. مایکروسافت امیدوار است که به لطف این کابل بتواند سرویس ها و خدمات فضای ابری خود همانند بینگ، آفیس 365، اسکایپ، اکس باکس لایو و Microsoft Azure را توسعه دهد.

این شرکت در ادامه افزود همانطور که جهان به سمت استفاده از تکنولوژی هایی همچون فضای ابری حرکت می کند، ما موظفیم تا زیرساخت های جهانی برای فراهم کردن کردن زمینه لازم به منظور ارایه خدماتی مطلوب را در دستور کار خود قرار دهیم تا خدمات ابری خود را به بهترین شکل به کاربران عرضه کنیم.

کمپانی فیس بوک نیز که هم اکنون مدیریت بیش از 1.6 کاربر را در شبکه های اجتماعی خود در دست دارد، قصد دارد تا از این کابل برای جابجایی اطلاعات در میان دیتاسنترهای خود در نقاط مختلف کره زمین بهره گیرد. همچنین امیدوار است تا از این طریق، مدیریت بهتری بر روی اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی واتس اپ و اینستاگرام داشته باشید.

علاوه بر این، تلاش های اخیر این شرکت برای ورود به دنیای واقعیت مجازی و استفاده از ویدیو، بدین معنیست که ممکن است زیر ساخت های لازم، توانایی تحمل چنین فشاری را نداشته باشند و به تبع، این کابل می تواند برای زاکربرگ و همکارانش بسیار حیاتی باشد.

 

marea

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.