تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابتهای انتخابی المپیک برابر استرالیا به میدان رفت و با ارایه یک بازی هماهنگ و قدرتمندانه حریف را مقتدرانه شکست داد و گام نخست را محکم برداشت.

پیروزی شیرین والیبال ایران برابر استرالیا

به گزارش قدس آنلاین، تیم های ملی والیبال ایران و استرالیا صبح روز شنبه دیدار افتتاحیه رقابتهای انتخابی المپیک را در سالن مترو پولیتن شهر توکیو برگزار کردند که این دیدار را تیم کشورمان ۳ بر صفر پیروز شد تا شروعی قدرتمندانه برای کسب سهمیه المپیک داشته باشد. شاگردان لوزانو به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۸ از سد حریف آسیایی خود گذشتند.

ارزیابی در ست نخست
تیم ایران در ست نخست با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور، عادل غلامی و فرهاد ظریف (لیبرو) به میدان رفت. نکته جالب در تیم استرالیا این بود که توماس ادگار، بازیکن سرشناس و پشت خط زن این تیم از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت.

در شروع بازی دو تیم بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداختند. استرالیا در ابتدا ۲ امتیاز متوالی گرفت اما در ادامه ایران کار را به تساوی کشاند و دو تیم تا امتیاز ۶ برابر پیش رفتند که دفاع ایران یک امتیاز خوب کسب کرد و پس از آن وقت نخست استراحت فنی را ایران ۸ بر ۷ برای خود ثبت کرد.

پس از آن با وجود اینکه مدافعان ایران خوب ظاهر شدند ولی به یکباره استرالیا چند امتیاز متوالی گرفت و ۱۲ بر ۱۱ پیش افتاد تا لوزانو تقاضای تایم اوت کند. استرالیا که بازیکنان بلند قامتی داشت اجازه نداد ایران بر بازی سوار شود ولی وقت دوم استراحت فنی را هم تیم کشورمان ۱۶ بر ۱۵ پیشی گرفت.

آنالیز خوب کادر فنی ایران باعث شد مهاجمان استرالیا کاملا در دام مدافعان روی تور کشورمان گرفتار شوند. برتری ۱۹ بر ۱۵ ایران و تایم اوت حریف نیز از این برتری حکایت می کرد با این حال پس از آن روند بازی به سود ایران ادامه یافت و تیم کشورمان ست نخست را با حساب ۲۵ ۱۹ برنده شد.

کاناگوروها گرفتار شدند
در ست دوم تیم ایران با توپگیری خوب و سرویس های هدفمند خوب ۴ بر یک پیش افتاد و سرمربی استرالیا را مجبور به تقاضای تایم اوت زودهنگام کرد. استرالیا بعد از این تایم اوت فاصله را کاهش داد و وقت نخست استراحت فنی با برتری ۸ بر ۶ ایران رقم خورد.

تیم کشورمان برتری خود را از اواسط ست دوم روی تابولی نتایج به ثبت رساند و وقت دوم استراحت فنی را هم ۱۶ بر ۱۰ برنده شد. با حضور قائمی به جای عبادی پور شرایط کاملا بهتر شده بود و استرالیا که در دریافت اول شرایط خوبی نداشت از نظر روحی بهم ریخت تا تیم ایران ست دوم را هم ۲۵ بر ۱۷ برنده شود.

غول استرالیا هم کاری نکرد!
سرمربی تیم ملی استرالیا در ست سوم توماس ادگار را به میدان فرستاد و همه توپ ها به این آسمانخراش در منطقه دو ختم شد. دو تیم تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند و در ادامه تیم ایران دو امتیاز متوالی گرفت. وقت نخست استراحت فنی این ست اما با برتری ۸ بر ۶ ایران روی تابلوی امتیازات ثبت شد.

تیم ایران با سرویس های خوبی که در این ست زد اجازه نداد دریافت های خوبی در تیم  استرالیا صورت گیرد و توماس ادگار هم در ادامه نتوانست خودنمایی آنچنانی کند. در امتیاز ۱۵ بر ۱۰ تیم استرالیا تقاضای تایم اوت کرد و وقت دوم استراحت فنی هم از برتری ۱۶ بر ۱۱ تیم کشومان حکایت می کرد.

تیم استرالیا که انتظار چنین هماهنگی را از بازیکنان کشورمان نداشت بعد از استراحت دوم فنی هم نتوانست خود را در زمین پیدا کند و اسیر شاگردان لوزانو شد. سرویس های هدفدار شاگردان لوزانو و دفاع روی هماهنگ باعث شد تا ست سوم هم با برتری ۲۵ بر ۱۸ ایران همراه شود و گام نخست را تیم کشورمان محکم بردارد.

تیم ایران بامداد فردا در دومین بازی خود مقابل کانادا قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.