مدیرکل اداره بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به قرارداد همکاری ایران و هند در بندر چابهار، گفت: پس از این اتفاق چینی‎ها نیز به تکاپو افتادند تا از هندی‌ها عقب نمانند و در حال برنامه‌ریزی هستند تا بتوانند در این بندر سرمایه‌گذاری کنند.

 چین برای سرمایه‎گذاری در چابهار به تکاپو افتاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیاوش رضوانی اظهار کرد: در راستای جذب سرمایه‎گذاری بخش خصوصی پکن در این بندر، فاز دوم طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار را به آنها پیشنهاد دادیم.

وی افزود: طرح توسعه این فاز آغاز شده و احداث زیرساخت‎های آن 25 تا 30 درصد پیشرفت دارد. بر همین اساس پیش‌بینی می‎کنیم که چینی‌ها نیز از سرمایه‌گذاری در فاز دوم این بندر استقبال کنند.

وی یادآور شد: از  اشتیاق چین در حوزه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خشنود هستیم زیرا این کشور هم توانایی بالایی در حوزه بندری و هم در بحث ساخت تجهیزات و امکانات بندری دارد.

وی درباره زمان اجرایی شدن قرارداد با هندی‌های به مارین تایمز گفت: از آنجایی که این قرارداد برای خرید تجیهزات است بنابراین هر زمان که طرح توسعه فاز یک بندر در این دو ترمینال پایان یابد این قرارداد به خودی خود اجرا خواهد شد. خوشبختانه اکنون فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی  با پیشرفت 72 درصدی روبه رو است و اطمینان داریم که تا پایان سال جاری نهایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.