ارزش صادرات غیرنفتی کشور تا پایان امسال با افزایش ۲۰ درصدی به بیش از ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید و اکنون ۳۲ کشور به عنوان مقصد صادراتی تعیین شده اند.

 هدف گذاری افزایش۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی/معرفی ۳۲کشور به عنوان مقصد 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده عصر شنبه در گردهمایی صادرکنندگان و تشکل های صادراتی کشور افزود: پیش بینی می شود تا پایان 1395 ارزش صادرات محصولات بخش صنعت، معدن و تجارت به رقم 38 میلیارد دلار، بخش کشاورزی پنج میلیارد دلار و صادرات میعانات گازی به حدود هفت میلیارد دلار خواهد رسید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات مورد تاکید قرار گرفته است.
وی گفت : امسال در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، فعال سازی بخش تولید در پیشبرد صادرات غیرنفتی با اهمیت ارزیابی شد و اکنون بسته حمایت از صنایع کوچک و متوسط تدوین و ابلاغ شده و شماری از بانک ها کار خود را با اعطای تسهیلات به این صنایع آغاز کرده اند.
نعمت زاده خواستار جذب سرمایه گذاری با هدف توسعه صادرات شد و اضافه کرد: امروز با هیاتی از سرمایه گذاران چینی دیداری صورت گرفت و این موضوع را به آنها یادآور شدیم و آنها اعلام کردند، آمادگی دارند تا تمامی محصولات تولیدی در ایران را خودشان صادر کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: هدفگذاری در همه بخش ها از جمله پوشاک، فولاد و صنایع مختلف باید توسعه صادرات باشد و در راه برطرف سازی ضعف صنایع در امر صادرات و بازاریابی گام های مستحکمی باید برداشت .
به گفته نعمت زاده، ایران با هدف تقویت بازاریابی در سایر کشورها، شمار رایزنان بازرگانی را در دولت یازدهم از چهار به 25 رایزن در خارج از کشور افزایش داده است .
نعمت زاده با بیان اینکه صنایع بزرگ کشور از دانش و تجربه صادرات برخوردارند، گفت: حدود 90 درصد تولید کشور توسط صنایع کوچک و متوسط انجام می شود که لازم است بین آنها هماهنگی بیشتری در زمینه صادرات صورت گیرد.
وی ضمن انتقاد از رقابت مخرب شرکت های ایرانی در بازارهای خارج از کشور افزود: هلدینگ های متعددی در کشور فعالیت می کنند که می توانند چند شرکت قدرتمند بازرگانی را در زیرمجموعه خود ایجاد کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ارایه تخفیف های فراوان که باعث ضرر تولیدکنندگان ایرانی می شود و بهتر است امتیازات به گونه دیگری برای خرید آنان در نظر گرفته شود تا قیمت محصولات صادراتی کاهش نیابد.
گردهمایی صادرکنندگان و تشکل های صادراتی کشور با حضور مدیران دستگاه های دولتی ذیربط و انجمن ها و تشکل های صنفی بخش خصوصی برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته به رقم 42 میلیارد و 415 میلیون دلار رسید ه از این رقم سهم صنعت و پتروشیمی 71.9 درصد با رقم 30 میلیارد و 486 میلیون دلار اعلام شد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.