رییس مرکز احیای آثار اسلامی گفت: طلاب و روحانیون باید سعی کنند پاسخ به شبهات را از تراث علمی استخراج و در اختیار اندیشمندان قرار دهند.

 پاسخگویی به شبهات رسالت مهم حوزویان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسط ناطقی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت پاسخگویی طلاب به شبهات تصریح کرد: در همه زمان‌ها پاسخگویی به شبهات توسط روحانیون و علمای شیعه صورت می‌گرفته است.

وی پاسخگویی به شبهات و سؤال های دینی مردم را از نیازها و ضرورت های امروز جامعه دانست و اظهار داشت: از وظایف مهم علمای دین در طول تاریخ پاسخگویی به همین سؤالات و شبهات بوده است.

رییس مرکز احیای آثار اسلامی با بیان اینکه بیشتر موضوعاتی چون بداء، تقیه، جبر و اختیار مورد پرسش است، گفت: باید دید چه موضوعاتی بیشتر در جامعه مورد سؤال است و شبهات مطرح شده درمورد آن را پاسخ داد.

وی افزود: بسیاری از شبهات را برخی مطرح می کنند تا اعتقادات ما را مورد هجمه قرار دهند بنابراین طلاب و روحانیون باید سعی کنند تا پاسخ به این شبهات را از تراث علمی استخراج و در اختیار اندیشمندان قرار دهند.

حجت الاسلام ناطقی ادامه داد: آثار بزرگانی چون شهید ثانی، علامه شرف الدین و علامه کاشف الغطاء در راستای پاسخگویی به مسائل و شبهات زمان خود بوده است که اکنون نیز برخی از این شبهات مطرح هستند، بنابراین این آثار می تواند به آن ها پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شبهات با هدف حمله به عقاید شیعه مطرح می شود و باید سریع به آن ها پاسخ داده شود، گفت: بسیاری از آثاری که توسط مرکز احیای آثار اسلامی گرداوری می شود در همین راستا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.