نایب‌رئیس هیئت بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) با اعلام "مستشاران ایرانی از ابتدای جنگ کنار ما بوده‌اند"، تأکید کرد، حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در این کشور به‌درخواست دولت بغداد بوده است.

علت حضور سرلشکر سلیمانی در عملیات آزادسازی فلوجه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «ابومهدی المهندس» نایب‌رئیس هیئت بسیج مردمی عراق، روز شنبه در گفت‌وگو با «السومریه نیوز» گفت: «مستشاران ایرانی به‌ویژه برادر عزیز، قاسم سلیمانی از همان آغاز درگیری‌ها کنار ما بوده‌اند. حضور سلیمانی به‌درخواست دولت عراق و موافقت فرمانده‌کل نیروهای مسلح این کشور (حیدر العبادی) بوده است».

المهندس افزود: «عراقی‌ها می‌توانند با امکانات موجودشان تروریسم را سرکوب کنند».

وی در عین حال گفت: «بسیج مردمی هیچ پروژه سیاسی را دنبال نمی‌کند و هدف ما حمایت عملی از سیاست است».

این اظهارات نایب‌رئیس هیئت بسیج مردمی عراق به‌دنبال جریان‌سازی‌های مقام‌های سعودی ایراد شد. «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی، هفته گذشته همنوا با صهیونیست‌ها و در مسیر همراهی با تروریست‌ها در سوریه و عراق، ایران را مورد حمله لفظی خود قرار داد و گفت: «سپاه ایران با مردم سوریه و در عراق می‌جنگد و در سراسر جهان، عملیات خرابکارانه انجام می‌دهد. اقدامات سلیمانی و سپاه در عراق، نزد عربستان غیر قابل قبول است.»!

«حسین جابر انصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز عصر جمعه در پاسخ به اظهارات سخیف الجبیر علیه ایران و سردار سلیمانی، گفت: «حضور مستشاران نظامی ایران در عراق تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی به‌درخواست دولت قانونی این کشور و برای مبارزه با تروریست‌ها و افراط‌گرایانی است که عراق و منطقه را با بی‌ثباتی و ناامنی مواجه کرده‌اند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.