آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: افرادی که عهده ‌دار امر اقامه نماز جمعه هستند، باید عظمت و بزرگی این مسئولیت را بدانند که هر چه این نماز جمعه ‌ها باعث رونق بیشتر دین و احیای امر اسلام شود، نشان از موفقیت بیشتر آنها دارد.

نماز جمعه باید باعث رونق بیشتر دین و احیای امر اسلام شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی، وی روز یکشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماز جمعه را از امور مهم در نظام اسلامی برشمرد و افزود: مساله نماز جمعه، اسباب تعظیم شعائر است و مسئولیت مهمی است که بر عهده شما گذارده شده است لذا باید این فرصت را غنیمت شمرد و مساله اصلی این است که همه فعالان شورا باید در ترویج دین و تعظیم شعائر و کسب رضایت مردم اهتمام داشته باشند.
وی نماز جمعه را پاسخ به ندای الهی دانست و گفت: ندای عظیم الهی، ما را به نماز جمعه دعوت می‌ کند و این نشان از عظمت این امر دارد و باید در پاسخ به این ندای الهی، بهترین استفاده‌ ها و بهره‌ ها را در راستای احیای اهداف و مسائل اسلامی از نماز جمعه ببریم و آقایان باید اهتمامشان همین باشد.
وی ادامه داد: شیعه در بین همه ملت ها و مکتب‌ های دنیا، غنی ‌ترین مکتب را دارد و با این همه سرمایه معرفتی از اهل بیت نیازی به حرف‌ های دیگر نیست. دستورات پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) و مسائل اخلاقی را باید در خطبه ‌ها گوشزد کنید تا مردم به هدایت ‌های آن بزرگواران، راهنمایی و هدایت شوند.
این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه اصلی ائمه جمعه دانست و گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در مملکت ما ضعیف شده است و باید اهتمام داشته باشیم که دوباره احیا شود و در این رابطه ائمّه جمعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و در هر جایی می ‌بینم که آقایان در شهرهای مختلف در نماز جمعه، در مقابل منکری می‌ ایستند و از آن نهی می ‌کنند، شخصا تماس می‌گیرم و از آنها تشکر می‌ کنم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز یکشنبه با حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی دیدار کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.