قدس آنلاین: رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان شمالی گفت: واگذاری پروژه های ناتمام یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی دراستان است که تاکنون ۴۶ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی مشخص شده است.

۴۶ پروژه ناتمام به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسن نادری در نشست شورای اداری فاروج با محوریت کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار داشت: با اعتبارات فعلی تکمیل پروژه های ناتمام افزون بر20 سال زمان نیاز دارد و فرسودگی ناشی از به درازا کشیدن آن عملا بعضی از این پروژه ها را از رده خارج می کند.

وی گفت: در شهرستان های استان پروژه ها دارای شرایط واگذاری با هماهنگی ادارت کل باید مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز اعتبارات سال 95 ابلاغ نشده است، گفت: اما این اعتبارات در حدود هزار و 360 میلیارد ریال که 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.
نادری گفت: میانگین تخصیص اعتبارات استان در سال گذشته 47 درصد بود که تخصیص های سال گذشته انتظارات مدیران دستگاه ها را برآورده نکرد.
وی گفت: اما شهرستان فاروج در مقایسه با سایر شهرستان های استان تخصیص خوبی داشت.
وی با اشاره به ارائه شدن برنامه ششم توسعه به مجلس گفت: برای اثر گذار بودن این برنامه ضروری است نیازها، چالش ها، جایگاه شهرستان ها در اسناد بالادستی بویژه برنامه آمایش استان بررسی تا برنامه ریزی ها متناسب با نیاز و ظرفیت ها انجام شود.
فرماندار فاروج
نیز در این جلسه گفت: در این کارگروه رفع موانع تولید تشکیل و مشکلات شهرک صنعتی شناسایی شده است.
امان الله خدمتگزار افزود: سرمایه در گردش، اختصاص اعتبار برای توسعه و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی سه محور لازم برای کمک به واحدهای تولیدی شهرستان است.
وی گفت: با تشکیل شرکت های تعاوتی در مناطق روستایی، علاوه بر استفاده از تسهیلات کم بهره در اقتصاد مقاومتی نیز می توانیم موفق عمل کنیم.
وی با اشاره به معرفی پروژه های استخر ورزشی وسالن ورزشی کارگران برای واگذاری به بخش خصوصی افزود: سایر دستگاه های شهرستان نیز با معرفی پروژه های ناتمام خود، امکان بهره برداری از آن را افزایش دهند.
خدمتگزار گفت: فاروج پیشانی استان خراسان شمالی و حلقه اتصال بین دو استان است وضروری است توجه ویژه ای به آن شود.
وی تاکید کرد: هنگام مبادله توافق نامه اعتبارات دستگاه ها ضروری است نظر فرمانداران لحاظ شود و سال گذشته یکی از دستگاه ها یک سوم از اعتباری که اختصاص داده شده بود را بر همین اساس در سرفصل غیر پروژه ها هزینه کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.