قدس آنلاین: برای کاهش فقر و محرومیت در بین خانواده‌های تحت حمایت، توسعه فرهنگی، اشتغال و خودکفایی مددجویان به‌عنوان یک امر مهم تلقی شده و ریشه فقر را می‌خشکاند.

کاهش فقر و محرومیت خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با توسعه فرهنگی، اشتغال و خودکفایی

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اهمیت طرح شناسایی مددجویان مستعد اشتغال گفت: برای کاهش فقر و محرومیت در بین خانواده‌های تحت حمایت، توسعه فرهنگی، اشتغال و خودکفایی مددجویان به‌عنوان یک امر مهم تلقی می‌شود.
 
حمیدرضا شیران افزود: این نهاد تلاش می‌کند در حد توان، فقر و محرومیت را از زندگی مددجویان ریشه‌کن کند.
 
وی گفت: رسالت کمیته امداد و بخصوص مددکاران، شناسایی افراد نیازمند برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر از طریق تولید و اشتغال‌هایی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: وقتی کار از روی اعتقاد و برای رضای خدا باشد، بدون شک اقدامات انجام‌شده مؤثر خواهد بود و برای توانمند کردن مددجویان و تأمین سلامت روحی و جسمی آنان نیاز به تغییر وضعیت موجود خانواده‌ها به سمت مطلوب است.
شیران اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان لازم است امدادگران از ظرفیت بسیار خوب این ماه پرفضیلت برای کمک بیشتر به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان استفاده کنند.
وی اجرای طرح توشه برکت را یادآور شده و تصریح کرد: این طرح با شعار "هر خانواده اهل سخاوت، هزینه یک سبد غذایی نیازمندان " با همکاری نهادها، سازمان‌ها، و دستگاه‌های اجرایی، در کلیه دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بسیج، مساجد و مصلی های نماز جمعه و بازار در سطح استان برگزار خواهد شد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) 22 روز بعد از انقلاب اسلامی به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت‌فقیه در حمایت وامداد محرومان و مستضعفان به دستور امام خمینی تشکیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.