رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای ساماندهی عرضه دخانیات و اجرای برنامه کنترل دخانیات خبر داد.

کنترل قاچاق و ساده‌سازی پاکت‌های سیگار؛ در دستور کار وزارت بهداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر خسرو صادق نیت در همایش روز جهانی مبارزه با دخانیات ضمن اشاره به ضرورت همراهی ارگان‌های مختلف در حل معضل دخانیات، اظهار کرد: از سال گذشته تا امروز بیش از 20 جلسه با ارگان‌های مختلفی مانند صدا و سیما، وزارت ارشاد، مجلس، قوه قضاییه و ... برگزار شده است. در همین راستا، تصویب پروتکل مبارزه با قاچاق دخانیات به عنوان یک گام اساسی برای شروع مبارزه با دخانیات، انجام شد.
به گفته وی، ساماندهی مالیات بر دخانیات و اصلاح نوع و میزان آن و همچنین ورود خدمات مشاوره ترک دخانیات به شبکه بهداشت و درمان کشور از جمله اقدامات سال گذشته وزارت بهداشت در حوزه کاهش مصرف دخانیات بود.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه، ساماندهی عرضه دخانیات و اجرای برنامه کنترل قاچاق را از جمله برنامه‌های امسال این وزارتخانه برشمرد و افزود: باتوجه به نگرانی جدی وزارت بهداشت درباره قلیان، این هفته را به طور خاص به بحث مبارزه با قلیان اختصاص داده‌ایم. ساده‌سازی پاکت‌های دخانیات نیز با توجه به تاکید سازمان جهانی بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.