۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 386323

قدس آنلاین- تبریز: شهر آقکند، یکی از مناطق محروم و کم برخوردار آذربایجان شرقی است که به دلیل فاصله ۶۰ کیلومتری با میانه و فقدان امکانات و تجهیزات برای پاسخگویی به نیازهای درمانی و بهداشتی مردم منطقه به امکانات تشخیصی درمانی متناسب نیازمند است.

آقکند در طلب تجهیزات تشخیصی درمانی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  ‌درمانگاه شبانه‌روزی شهر آقکند، مرکز بخش کاغذکنان، در فاصله 60 کیلومتری شهرستان میانه و در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار استان آذربایجان شرقی واقع است؛ این درمانگاه با وجود کمبود نیروی انسانی و فقدان امکانات و البته به لطف ارائه کیفی خدمات درمانی توسط پزشکان دلسوز و بویژه دکتر حسینی، همپای اورژانس بیمارستانی، رضایت مردم را همراه داشته است.

خبرنگار  ما برای این منظور به سراغ دکتر سیدجواد حسینی پزشک مسئول درمانگاه رفت تا از نزدیک درباره آخرین وضعیت خدمات رسانی این مرکز گزارشی را تهیه کند.

وی در مورد وضعیت مرکز بهداشتی-درمانی شبانه‌روزی شهر آقکند به خبرنگار ما گفت: از اواخر سال 92 که توفیق خدمت در این مرکز را پیدا کردم، خدمات بهداشتی و درمانی صرفاً در ساعات اداری ارائه می‌شد که برای پاسخگویی به نیازهای به حق مردم و مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه و رایزنی‌های مفصل با شبکه بهداشت شهرستان میانه و همراهی مسئولان محلی، ایده شبانه روزی شدن خدمات درمانی و بهداشتی در این درمانگاه مطرح شد و همزمان با شروع طرح  تحول سلامت در سال 93 تمامی خدمات این مرکز با تنها پزشک موجود و با همان کادر سابق به صورت شبانه روزی شروع به خدمت کرد.

مسئول مرکز بهداشتی-درمانی شهر آقکند با اشاره به جذب اعتبارات بی سابقه در چندسال اخیر و در بخش ارتقای امکانات درمانی و تجهیزات رفاهی بیماران این مرکز،اظهار داشت: ما همچنان در این مرکز از کمبود نیروی انسانی برای ارائه خدمات مناسب تر در مضیقه هستیم و امیدواریم این مسئله را مسئولان امر مدنظر داشته باشند هر چند که برای خدمات رسانی مطلوب نیازمند تجهیزات تشخیصی هم هستیم.

حسینی بیان داشت: به دلیل محرومیت منطقه و فاصله طولانی از مرکز شهر، این درمانگاه مامنی برای دریافت خدمات مراجعان مراکز همجوار و حتی روستاهای اطراف استان زنجان و نیز مسیر گردشگری سرچم-اردبیل شده است؛ کما اینکه این مرکز با حجم زیادی از مراجعین از بخش کاغذکنان مواجه است که با تلاش شبانه روزی و همت جهادی همکاران، همه مراجعات را پاسخگو هستیم.

مسئول مرکز بهداشتی-درمانی شهر آقکند خواستار تخصیص تجهیزات تشخیصی از قبیل دستگاه رادیوگرافی(اشعه ایکس) و سونوگرافی و نیز اورژانس هوایی برای بهبود هر چه بیشتر و بهتر خدمات درمانی و بهداشتی به مردم این منطقه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.