رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم گفت: وی کفایت لازم برای اداره قوه مقننه را دارد.

 لاریجانی کفایت لازم را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک  مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم، اظهار داشت: این نشان از دموکراسی واقعی در کشور ماست که مردم با درصد بالایی در انتخابات شرکت بسیار خوبی داشتند که در دنیا کم نظیر بود و نمایندگان مجلس نیز با اکثریت قاطع به آقای لاریجانی رأی دادند.

وی تصریح کرد: آقای لاریجانی در طی مجالس هشتم و نهم نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه‌ مقننه دارد و امیدواریم در این دوره نیز ایشان موفق عمل کند، لذا همان‌طور که امام‌خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس همه امور است. قوه مقننه نقش بسیار مهمی در کشور دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارنظر وزیر خارجه انگلیس درباره آزمایش موشکی ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کارهای خود از کسی اجازه نمی‌گیرد، ازجمله وزیر امور خارجه انگلیس زیرا او شأنی در این زمینه ندارد و گفته‌هایش نیز بی‌ارزش است.

ولایتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از تمامیت ارضی و حقوق ملت ایران هر کاری که لازم باشد در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام می‌دهد و کارهایی که انجام شده در جهت عزت مردم ایران است.

وی خاطرنشان کرد: انگلیسیها از گذشته به دنبال این بوده‌اند که امپراطوری شکست خورده‌ای که اکنون دارای قدرتی نیست را در جهت یک نوع دلالی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا احیا کنند و باید به آنها گفته شود که در حال حاضر ما در قرن 21 هستیم و قرن 19 گذشته است و به آنها توصیه می‌کنیم که از گذشته خود پند بگیرند لذا ملت ایران هیچگاه نسبت به تحرکات استعماری انگلیس چشم‌پوشی نمی‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران در زمانی که انگلیسیها صاحب قدرت بودند در مقابل آنها ایستادگی کردند.

ولایتی به تحولات اخیر فلوجه اشاره کرد و گفت: کارهای مهم، ارزشمند و استراتژیکی در فلوجه در حال انجام است و مقدمات حکایت از این می‌کند که دولت و ملت عراق بر تروریستها پیروز خواهند شد و انشاءالله فلوجه که ارزش بسیار مهمی از لحاظ استراتژیک دارد از قید اشغال تروریستها آزاد خواهد شد که  این پیروزی بزرگی برای دولت و ملت عراق خواهد بود.

وی افزود: انشاءالله آزادی به زودی محقق خواهد شد و پیشاپیش این حرکت بسیار مهم را به دولت و ملت عراق تبریک می‌گوییم و این قطعا مقدمه‌ای است برای آزادی موصل و قسمتهایی که در اشغال تروریستها است خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص کارشکنی عربستان در مسئله حج نیز بیان کرد: حج یک عمل عبادی سیاسی است اما عربستان سعودی یک وظیفه دارد که به آن عمل نمی‌کند و آن حفاظت از حرمین شرفین، حجاج و میهمانان بیت‌الله است که در سال گذشته نشان دادند که کفایت لازم را در حفظ امنیت حجاج ندارد.

ولایتی افزود: آنها باید به گونه‌ای عمل کنند که حجاج بتواند اعمال عبادی خود را انجام دهد و تسهیلات لازم را در این زمینه‌ فراهم آورد و هم اینکه وظیفه حفظ امنیت جان حجاج برعهده عربستان است اما با رفتاری که سعودیها دارند به هیچ وجه برخورد با میهمانان تناسب ندارد و سعودیها به آنچه که باید باشد رفتار نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جز در صورت ایجاد امنیت حجاج شرکت در حج را قبول می‌کنند و امیدواریم سعودیها و مامورین حکومتی از رفتار گذشته خود دست بردارند و کاری کنند که در شأن حجاج و زائران بیت‌الله است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به هیئت نظارت بر برجام اشاره کرد و گفت: هیئت نظارت بر برجام ادامه خواهد یافت و امیدواریم نظارت لازم انجام شود و آنچه که مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرده اما طرف مقابل  در این رابطه اشکال‌تراشی می‌کند و آن طور که تعهد کرده است رفتار نمی‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.