«روبرتو ساویانو»(Roberto Saviano)،روزنامه‌نگار، نویسنده و کارشناسی مسائل مربوط به مافیا انگلیس را فاسدترین کشور جهان نامید.

 فاسدترین کشور جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک کارشناس امور مربوط به مافیا با مطرح کردن این موضوع که مافیا ربطی به پلیس و بروکراسی و سیاست ندارد، سرمایه مالی را موضوع اصلی فساد و مافیا در انگلیس دانست.

بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، «روبرتو ساویانو»(Roberto Saviano)، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای است که بیش از یک دهه را صرف افشای معاملات جنایی مافیای ایتالیایی کرده است.

آقای «ساوایانو» 36 ساله که رمان پرفروش «گومورا» و «صفرصفرصفر» را نوشته است از زمان انتشار آثارش که در مورد اعضای مافیای «کامورا» بود تحت حفاظت پلیس زندگی می‌کند.

«کامورا»(the Camorra)، یک شاخه مافیایی وابسته به شبکه مافیای قدرتمند شهر ناپل، است که از سال 2006 آغاز به کار کرده است.

او به حاضران در «شهر کتاب Hay-on-Wye» گفت: "اگر من از شما بخواهم که فاسدترین مناطق روی زمین را نام ببرید شاید شما بگویید افغانستان، یونان، نیجریه و شاید جنوب ایتالیا؛ اما اگر از من بپرسید من می‌گویم انگلیس".

وی افزود:"این بوروکراسی نیست، ربطی به پلیس ندارد، امری سیاسی هم نیست اما  ریشه فساد در «سرمایه مالی» است.

90 درصد از صاحبان سرمایه در لندن مقر خود را در ساحل بنا کرده‌اند؛ «جرزی»(Jersey) و «کیمن»(Cayman Islands)، دروازه دسترسی به سرمایه‌های جنایی در اروپا و انگلیس هستند.

بر اساس این گزارش «جرزی»(Jersey)، یکی از مستعمره‌های بریتانیاست که در نزدیکی ساحل نرماندی فرانسه قرار دارد و «جزایر کیمن»(Cayman Islands) در دریای کارائیب، 240 کیلومتری جنوب کوبا و 268 کیلومتری شمال غرب جامائیکا قرار دارد و از مستعمرات ماوراء بحار بریتانیا محسوب می‌شود.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اوایل این ماه میزبان یک اجلاس مبارزه با فساد بود و این در حالی است که انگلیس رتبه 10 م را در زمینه شفافیت در رابطه با فساد دارد.

این رتبه سطوح درک فساد بخش عمومی در سراسر جهان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به رفراندومی که درباره جداشدن انگلیس از اتحادیه اروپا برگراز خواعهد شد گفت که رای به جدایی انگلیس را بیش از پیش به ورطه جرایم سازمان‌یافته خواهد کشید.

او گفت: "ترک اتحادیه اروپا به معنای اجازه‌دادن به کارتل‌های مکزیکی و مافیای مستقر در این دو مستعمره انگلیس خواهد بود".

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.