استاندار اصفهان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه پرتغال، همکاری این کشور بمنظور تقویت صنعت گردشگری استان را خواستار شد.

استاندار اصفهان، همکاری کشور پرتغال در زمینه گردشگری را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور عصر دوشنبه در دیدار با «جُرج کوستا اولیویرا» تصریح کرد: اصفهان برای تقویت صنعت گردشگری خود علاقه مند به استفاده از تجارب کشورهای موفق در عرصه گردشگری است.
وی افزود: پرتغال از تجربیات خوبی در بخش گردشگری برخوردار است و ما آماده ایم تا تفاهمنامه هایی با این کشور در زمینه توسعه و تقویت صنعت گردشگری منعقد کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی بین پرتغال و ایران، برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در لیسبون(پایتخت پرتغال) یا یکی از شهرهای تاریخی و مهم این کشور را خواستار شد.
زرگرپور با اشاره به اینکه چند ماه پیش، اصفهان از سوی یونسکو 'UNESCO'(سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد) بعنوان 'شهر صنایع دستی جهان' معرفی شد، تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری و ارتقای سطح کیفی صنایع دستی اصفهان یکی از محورهای توسعه این استان است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: در این راستا، برنامه های خوبی تدارک دیده ایم که آنها را عملیاتی خواهیم کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان با 14 شهر جهان عقد خواهرخواندگی دارد، اظهار کرد: خواهرخواندگی با شهرهای جهان، بستر مناسبی را برای توسعه روابط بین الملل فراهم می کند.
وی با بیان اینکه چنانچه یکی از شهرهای پرتغال علاقه مند به عقد خواهرخواندگی با اصفهان باشد، از آن استقبال می کنیم، افزود: ما آماده دریافت پیشنهادها در این زمینه هستیم.
زرگرپور همچنین با اشاره به تجربیات پرتغال در زمینه تولید محصولات کشاورزی گفت: استان اصفهان نیز در زمینه تولید محصولات کشاورزی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و ما آماده تبادل تجربیات خود در این زمینه با پرتغال هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اصفهان یکی از مهمترین و فعالترین اتاق های بازرگانی کشور به شمار می آید، خواستار همکاری اتاق بازرگانی پرتغال با این اتاق و توسعه همکاری فعالان اقتصادی و بازرگانی اصفهان با فعالان اقتصادی پرتغال شد.
«جُرج کوستا اولیویرا» معاون وزیر امورخارجه پرتغال روز دوشنبه به منظور دیدن آثار تاریخی و فرهنگی همچنین نشست با فعالان اقتصادی اصفهان وارد این شهر تاریخی شد.
معاون وزیر امورخارجه پرتغال روز شنبه نیز در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرده بود.
پرتغال واقع در جنوب غربی اروپا دارای 10 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است.
این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و جزو کشورهای توسعه ‌یافته به ‌شمار می‌آید.
در سال 2008 میزان صادرات ایران به پرتغال 200 هزار دلار و واردات از این کشور 15 میلیون دلار بود.
در سال 2013 ایران 61 میلیون دلار صادرات به پرتغال و 59 میلیون دلار واردات از این کشور داشت و نخستین بار در سال‌های اخیر تراز تجاری ایران نسبت به پرتغال مثبت شد.
در سال 2014 نیز میزان صادرات ایران به پرتغال 41 میلیون دلار و واردات از این کشور 9 میلیون دلار بود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.