قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به نزدیک شدن به آغاز تابستان و افزایش دمای هوا، از ممنوعیت آبیاری فضاهای سبز در ساعات گرم میانی روز خبر داد.

ممنوعیت آبیاری فضای سبز تبریز در ساعات گرم میانی روز/ بهره وری و جلوگیری از هدررفت آب از عمده اهداف سازمان پارکها است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن زاده با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت آبیاری فضای سبز تبریز تصریح کرد: در حال حاضر بحران آب به عنوان یکی از چالش های مهم در منطقه به شمار می رود که باید برای جلوگیری از هدررفت آن برنامه ریزی های دقیق داشته باشیم.

حسن زاده با بیان اینکه مصرف صحیح آب باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: با توجه به بحران دریاچه ارومیه و دیگر مشکلات زیست محیطی موجود، شهروندان به وضعیت بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب حساسیت بالایی دارند.

وی افزود: به همین دلیل باید سعی شود از آبیاری در ساعات گرم روز اجتناب کرده و این آبیاری به ساعات سرد و شبانه موکول شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به مزیت های آبیاری در ساعات نخست صبح و اواخر شب، اظهار داشت: شروع کار فضای سبز در فصول گرم سال از ساعت شش صبح آغاز می شود و آبیاری چمن و گل در ساعات گرم روز ممنوع است چراکه آبیاری در ساعات گرم موجب کاهش کیفیت کار شده و از سوی باعث هدررفت آب می شود.

 حسن زاده ادامه داد: رعایت این موضوع از سوی کلیه واحدها و پیمانکاران ضروری است و کسانی که با این دستورالعمل اقدام نکنند، جریمه خواهند شد.

وی یادآور شد: از کلیه شهروندان گرامی نیز تقاضا می شود در صورت مشاهده مواردی از آبیاری در ساعات گرم میانی روز در هر نقطه از شهر، از طریق تماس با روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز و همچنین واحد شکایات مردمی (137) این موارد احتمالی را اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با تاکید بر اهتمام سازمان پارکها جهت گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در این مجموعه، تصریح کرد: امیدواریم با اقداماتی که در راستای آبیاری فضای سبز انجام می شود، شهروندان بازتاب این اقدام را ببینند و انتظارات آنها برآورده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.