قدس آنلاین: واقعا دوست داشتم در کارهای مختلفی بتوانم به شهدا، خانواده شهدا و مقام جانبازان ادای دین کنم و حقیقتا در این چند سال کمتر فیلمنامه شبیه به دلبری به من پیشنهاد شده بود.

حکایت بازیگر معروف از بازی در نقش فرزند شهید

به گزارش قدس آنلاین، عباس غزالی بازیگر جوانی است که همواره به دنبال تفاوت در ایفای نقش‌های خود بوده و معتقد است که از این به بعد او را در سینما بیشتر و قوی تر از قبل خواهند دید. هر چند که بهروز چاخان وضعیت سفید را هیچ کس دیگری نمی توانست مثل عباس غزالی بازی کند.به بهانه اکران فیلم «دلبری» و ایفای نقش این بازیگر جوان در این فیلم با او به گپ و گفت نشستیم:
 

برای من افتخاری بود که نقش فرزند شهید را بازی کردم/ مدیون همه کسانی هستیم که این روزها با جان و دل از حرم حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند
 


*چه شد که از ایفای آن نقش متفاوت در «اعترافات ذهن خطرناک من» به نقش یک فرزند شهید در «دلبری» رسیدید؟

غزالی: حدود سه سال پیش سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم اولش با نام «خانه ای کنار ابرها» با بنده تماس گرفت و خیلی اصرار داشت تا در این فیلم با هم همکاری کنیم. یک جلسه با هم صحبت کردیم و چون بنده خیلی گزیده کار هستم برای این فیلم نیز وسواسم دو چندان شده بود چرا که قرار بود اولین فیلم سینمایی را رقم بزنم اما در نهایت قسمت نشد که با ایشان همکاری کنم و بعد به یاد دارم که فیلمنامه حانیه برایم فرستاده شد و دیدم که چقدر تفاوت دارد و از همین رو فیلم خانه ای کنار ابرها هم اکران شده بود و دو طرف به اعتماد رسیده بودیم. همان زمان «اعترافات ذهن خطرناک من» را کار کرده بودم که مراحل فنی را برای حضور در فجر سی و سوم طی می کرد که بعد از ان فیلم دلبری به من پیشنهاد شد و فکر کردم که اگر ان فیلم هم به موقع ساخته شود این فیلم نیز در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.
دلبری فیلمی است که 180 درجه ایفای نقش من متفاوت است که برای من جالب است و علاوه بر این همیشه دوست داشتم نقشی کاملا مثبت ایفا کنم و جای خالی چنین نقش هایی در پرونده من احساس میشد که دلبری یکی از این فیلمنامه ها بود. واقعا دوست داشتم در کارهای مختلفی بتوانم به شهدا، خانواده شهدا و مقام جانبازان ادای دین کنم و حقیقتا در این چند سال کمتر فیلمنامه شبیه به دلبری به من پیشنهاد شده بود. حضور بازیگرانی مثل هنگامه قاضیانی و آتیلا پسیانی برای من خیلی مهم بود و زمانی که نام این بازیگران را شنیدم حس کردم که اتفاق خوبی رقم خواهد خورد، درست است که در این فیلم حضور کمی دارم اما حس کردم که مهم است.
 

مدیون مدافعان حرم هستیم/برای من افتخاری بود که نقش فرزند شهید را بازی کردم/مدیون  همه کسانی هستیم که این روزها با جان و دل از حرم حضرت زینب (س) دفاع می کنند
 

*با توجه به اینکه در حال حاضر «دلبری» در حال اکران اکران است، چقدر از بازخوردهای این فیلم راضی هستید؟

غزالی: دو تا بحث وجود دارد، آیا فیلم تاثیر گذار بوده یا بازخورد نقش من از نظر مخاطب در این فیلم. اینکه بگوییم فیلم از نظر فنی بی نقص است به نظرم من اشتباه بزرگی است و به هر حال اقای اشکذری و عوامل تلاش کردند تا اتفاق خوبی رقم بزنند، چون روایت فیلم روایت خاصی است طبیعتا ریتم کند خواهد شد و من به یاد دارم که وقتی فیلمنامه را خواندم با آن ارتباط برقرار کردم وقتی به شکل تصویری فیلم را دیدم به آقا اشکذری بارها گفتم که خطر بزرگی در کمین است و آن هم ریتم کند فیلم است اما روی هم رفته مطمئنم که مضمون و قصه فیلم برای همه و همه یک مضمون مقدس و ارزشمند است و اطمینان دارم که اگر مخاطب با این دید به تماشای «دلبری» بنشیند مطمئنا با فیلم ارتباط برقرار خواهد کرد. برای من افتخاری بود که نقش فرزند شهید را بازی کردم و امیدوارم که حق مطلب ادا شده باشد.

*شما در سریال «وضعیت سفید» هم چنین فضایی را البته به لحاظ ساختاری تجربه کرده بودید، فکر می کنید جای چنین آثاری چقدر در سینما خالی است؟

غزالی: خیلی زیاد خالی است، به دلیل اینکه برگ مهمی از تاریخ کشورمان ورق خورده و ما این را با گوشت و پوست خود حس کردیم و مطمئنا لحظه لحظه و ثانیه ثانیه تک تک آدم هایی که بخاطر ما رفتند، برخی شهید و برخی هم جانباز هستند میتواند فیلم باشد و واقعا حذاب و دیدنی خواهد بود.
 

مدیون مدافعان حرم هستیم/برای من افتخاری بود که نقش فرزند شهید را بازی کردم/مدیون  همه کسانی هستیم که این روزها با جان و دل از حرم حضرت زینب (س) دفاع می کنند

*چه اتفاقی افتاده که در حال حاضر تماشاگر کمی با این آثار فاصله گرفته است؟


غزالی: این موضوع هم برای من خیلی دردناک است و هم اینکه به یک سئوال بزرگ در ذهن من تبدیل شده است، من جواب این سوال را نمیدانم ولی امیدوارم این فاصله کم شود و ما بیش از پیش از این دست آثار را در سینما و تلویزیون ببینیم. باید شرایط طوری پیش برود که فاصله مردم با فیلم های دفاع مقدسی نزدیک تر شود.

*اگر در ادامه پرونده کاری تان از این دست نقش ها در عرصه دفاع مقدس پیشنهاد شود حاضر به ایفای نقش خواهید بود؟

غزالی: من حقیقتا فضای جنگ را عاشقانه دوست دارم و هوای فیلم های زمان جنگ را خیلی دوست دارم مخصوصا فیلم های مرحوم قلی پور و ابراهیم حاتمی کیا که این سال ها نیز کمتر شاهد ساخت اینگونه فیلم ها بوده ایم، اگر این نقش برای من تاثیر گذار باشد و در روند کاری من تاثیر گذار باشد با کمال میل ایفای نقش خواهم کرد.
 

من خیلی هوای فیلم های جنگی را دوست دارم و عشقی در دل درباره این فیلم ها دارم و الان فیلم های حنگی خیلی دوست دارم به هر حال اگر نقش تاثیر گذار باشد و در روند کاری من تاثیر بگذارد با کمال میل بازی میکنم. علاوه بر ملاک های فنی این یک اتفاق دلی است که برای من در دلبری هم اتفاق افتاد.

 

مدیون مدافعان حرم هستیم/برای من افتخاری بود که نقش فرزند شهید را بازی کردم/مدیون  همه کسانی هستیم که این روزها با جان و دل از حرم حضرت زینب (س) دفاع می کنند


*تجربه حضور در کنار دیگر بازیگران «دلبری» به چه شکل بود؟

غزالی: بنده با خانم قاضیانی همبازی بودم و به هر حال فکر میکنم که با توجه به فیلمنامه این بازیگران گزینش شدند و با هدایت کارگردان به ایفای نقش پرداخته اند. عوامل پشت و جلوی دوربین خیلی برای این فیلم زحمت کشیدند و بدون شک من در کنارشان بسیار لذت بردم و من نیز تمام سعی خود را به کار گرفتم تا حق مطلب ادا شود.

*پس از «وضعیت سفید» کمی از فضای تلویزیون دورتر شدید و بیشتر به سمت سینما سوق پیدا کردید، این انتخاب علت خاصی داشت؟

غزالی: من دوست داشتم فضای سینما را تجربه کنم و این به این معنی نیست که تلویزیون را فراموش کنم چرا که شروع کار من با تلویزیون بود و مدیون آن هستم اما به صورت کلی من به مدیوم دقت نمیکنم و هر جایی که هستم مطمئنم که امضای من ثبت می شود و این موضوع یک نقطه اشتراک دارد که آن هم مخاطب است و اگر این جایگاه را دارم مخاطب این رتبه را به من داده است پس هر جا به مخاطب خدمت می کنم تمام تلاشم را می کنم تا مخاطبان از من راضی باشند، فیلمنامه هایی که از تلویزیون به من پیشنهاد شد انتظارات من را بر آورده نمی کرد و گاها تکرار و کلیشه بود و مطمئن بودم که مخاطب هم با این نقش ارتباطی برقرار نخواهد کرد اما اخیرا در مجموعه اپیزودی «چرخ فلک» به ایفای نقش پرداخته ام و ترجیح دادم که در این مجموعه با عزیزالله حمید نژاد که اولین تجربه تلویزیونی ایشان محسوب می شود همکاری کردم و ماه رمضان پخش خواهد شد.

*این روزها بحث مدافعان حرم در فضای مجازی و مردم خیلی از اهمیت بالایی برخوردار شده، نظر شما چیست؟

غزالی: ما مدیون مدافعان حرم هستیم ، همه کسانی که رفتند و شهید شدند و همه کسانی که این روزها با جان و دل از حرم حضرت زینب (س) دفاع می کنند، امیدوارم حداقل ما که در این جبهه هنری فعالیت می کنیم بتوانیم به سهم خود از این عزیزان قدردانی کنیم و مطمئنا اگر فیلمی درباره این موضوع ساخته شود من با جان و دل همکاری خواهم کرد. کسانی هم که می گویند مدافعان حرم برای پول می روند هدفش مشخص است و به نظرم کسی که عمق قضیه را درک کرده باشد میفهمد که پول در برابر از دست دادن جان و خانواده بسیار ناچیز است.
 

مدیون مدافعان حرم هستیم/برای من افتخاری بود که نقش فرزند شهید را بازی کردم/مدیون  همه کسانی هستیم که این روزها با جان و دل از حرم حضرت زینب (س) دفاع می کنند


*چه زمانی عباس غزالی را به عنوان نقش اول خواهیم دید؟

غزالی: در یک فیلم سینمایی با عنوان «قیچی» به عنوان نقش اصلی حضور داشتم که به زودی در سینماها اکران می شود. به نظرم زمان بسیار دارم و با تلاشی هم که خودم دارم به زودی حقم را از سینما خواهم کرد چرا که هنوز به چیزی که درباره سینما در ذهن دارم نرسیده ام. مطمئنا از این به بعد عباس غزالی را در سینما بهتر و بیشتر از قبل خواهید دید.

*با کدام فیلمساز علاقمند همکاری هستید؟

غزالی: اصغر فرهادی یکی از کسانی است که به شدت ایشان را دوست دارم و در ایام نوجوانی در سریال «داستان یک شهر» برای ایشان بازی کرده بودم همچنین ابراهیم حاتمی کیا و حمید نعمت الله و بهرام توکلی نیز جز فیلمسازانی هستند که به آنها علاقه دارم.

مشرق

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.