۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
کد خبر: 386988

منابع میدانی در سوریه گزارش دادند، به‌دنبال حملات جنگنده‌های روسیه به مواضع ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» در ادلب، عناصر تکفیری مناطق مسکونی در شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» را هدف حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار دادند که به کشته و زخمی شدن ۳ کودک منجر شد.

حملات موشکی تکفیری‌ها به «ادلب» + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هواپیماهای جنگی روسیه سه مرکز امنیتی ائتلاف تروریستی جیش الفتح در شهر ادلب را بمباران کردند. یکی از این حملات محل تجمع سرکردگان «جبهه النصره» (زیر مجموعه جیش الفتح) را هدف قرار داد که به کشته شدن 50 تروریست از جمله سرکرده‌های ازبکی‌تبار آن منجر شد. در این میان، گروه‌های تروریستی درخواست برای انتقال مجروحان خود درخواست کمک کردند و حتی به آنها دستور داده شد مواضع خود در برخی مناطق این شهر را از بیم تداوم حملات جنگنده‌ها تخلیه کنند.

به دنبال این عملیات، بخش اعظمی از عناصر تررویستی سمت شهرک‌های «بنش» و «معره مصرین» در ریف ادلب فرار کردند.

خبرنگار تسنیم گزارش داد، بعد از شناسایی و رصد بسیار دقیق تحرکات تروریست‌‌ها، روسیه عملیات نظامی خود در ادلب را اجرا کرد که در پی آن، شمار زیادی از این عناصر کشته و مواضع آنها به شکل کامل منهدم شدند.

گفتنی است جنگنده‌های روسی در آستانه آغاز آتش‌بس در سوریه، حملات ویران کننده‌ای علیه مرکز «هیات شرعی» جبهه النصره صورت دادند که دست‌کم به کشته شدن 60 عنصر تروریستی منجر شد.

از سوی دیگر، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) از کشته و زخمی شدن بیش از 150 فرد مسلح در جریان حملات جنگنده‌های روسیه به مواضع آنها در شهر ادلب خبر داد.

همزمان منابع محلی به خبرنگاری تسنیم اعلام کردند، گروه‌های تکفیری در واکنش به عملیات هوایی روسیه، ده‌ها خمپاره و موشک به مناطق مسکونی در شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» در ادلب شلیک کردند که شرکت آب‌ و درمانگاه الفوعه از اهداف این حملات بود.

طبق اعلام این منابع، در حملات تکفیری‌ها به شهرک‌های الفوعه و کفریا، یک کودک شهید و 2 تن دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.