قدس آنلاین/ایلام/غلامرضا محمدمرادی: معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: تبیین سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی، رسالت اصلی صدا و سیما و دیگر رسانه های دیداری و شنیداری است.

تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی؛ رسالت اصلی صدا و سیما و رسانه ها

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حشمت اله عسکری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان اینکه تلاش های صدا و سیما برای تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری" مدظله العالی " و نیز تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، شایسته تقدیر است، اظهار داشت: ایران اسلامی دارای ظرفیت ها، مزیت ها، پتانسیل ها، منابع زیرزمینی و روزمینی مطلوب و مناسبی است اما در طول 5 برنامه توسعه نتوانسته ایم آنچنان که شایسته کشور است، از این همه مؤلفه و ذخائر عظیم به خوبی بهره برداری نماییم.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب و علی رغم تدوین 5 برنامه مهم توسعه، وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی چندان رضایتبخش پیش نرفت و اهداف به درستی محقق نشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بارها و با نامگذاری های مختلف، بر اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به آن تأکید داشتند و نسبت به هدررفت منابع و عدم بهره وری مناسب مکرراً هشدار دادند.

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه معظم له در سالجاری با نامگذاری امسال به نام" اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل " تکلیف و وظیفه همگان را مشخص کرده اند و هیچ کم کاری و عذر و بهانه ای از هیچ کس پذیرفته نیست، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی چیز نهفته و پنهانی ندارد و ما بایستی در برنامه هایی که تاکنون داشته و به خوبی نتیجه نگرفته ایم، بازنگری اصولی و عملیاتی نمائیم.

حشمت اله عسکری با اشاره به اینکه در نظام مدیریتی کشور، دچار تشدید ساختارها و فرایندها شده ایم، یادآور شد: بروکراسی سخت اداری و قوانین دست و پا گیر موجب شده اند تا سرمایه گذاران برای امر سرمایه گذاری چندان میل و رغبتی نشان ندهند و فعالان اقتصادی وارد چرخه کار و کارآفرینی نشوند.

وی هدایت سرمایه های خرد و کلان مردم به سمت و سوی فعالیت های اقتصادی زودبازده و درآمدزا را یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: با تشکیل سبد پولی و سرمایه ای پایدار، می توان نظام معیشتی خانواده ها، اشتغال و کارآفرینی را در جامعه نهادینه کرد.

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه تبیین سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی یکی از وظایف صدا و سیما و دیگر رسانه های دیداری و شنیداری است، تصریح کرد: بایستی با استفاده از نظر کارشناسان و برنامه ریزان، فعالیت های گوناگون اقتصادی برای مردم تشریح شوند تا بتوانند از حداقل سرمایه های خود، حداکثر بهره وری را داشته باشند.

حشمت اله عسکری به ضرورت اصلاح رویکردها اشاره و تأکید کرد: تا برخی سیاست های اقتصادی، کشاورزی، تولیدی و صنعتی اصلاح نشوند نمی توان انتظار داشت که وضعیت اقتصادی بهبود یابد و اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی تأثیرگذار است که درون زا، برون گرا، مردمی، دانش بنیان و عدالت محور باشد.

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه تبیین مقوله اقتصاد مقاومتی بر همه فعالیت ها مقدم است، اظهار داشت: مردم بایستی به درستی آگاه شوند تا بتوانند سرمایه های خود را به سمت فعالیت های مناسب اقتصادی هدایت کنند.

حشمت اله عسکری با اشاره به اینکه در استان ایلام ذخائر عظیمی از نفت، گاز، آب و خاک وجود دارد و زمینه برای امر سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران فراهم است، افزود: سرمایه گذاران بومی و غیر بومی می توانند در زمینه های مختلف احصاء شده، نسبت به امر سرمایه گذاری در استان ایلام اقدام کنند و از مشوقات مناسب برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی نیز برای امر سرمایه گذاری در استان ایلام تمایل دارند و تعدادی هم آمادگی خود را اعلام داشته اند، بیان داشت: تلاش خواهد شد تا بعد از ماه مبارک رمضان و با حضور سرمایه گذاران حوزه نفت، گاز و صنایع پایین دستی پتروشیمی، همایش بزرگی در ایلام برگزار شود.

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری ایلام به طراحی و ایجاد سایتی با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تحت عنوان" فرصت های سرمایه گذاری در ایلام " اشاره کرد و یادآور شد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند با مراجعه به این سایت، از فرصت ها و زمینه های سرمایه گذاری در استان ایلام اطلاع یابند و از مشوقات آن نیز آگاه شوند.

وی بزرگترین سد راه سرمایه گذاری در ایلام را معارضین حقیقی و حقوقی دانست و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با رایزنی ها و تلاش های صورت گرفته، این مورد هم تا حدود زیادی قابل حل و فصل شده است.

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه منابع مالی و تسهیلات ارزان قیمت به هر میزانی که تقاضا شود، در اختیار متقاضیان  و فعالان اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان قرار می گیرد، تصریح کرد: این تسهیلات با سود زیر 10 درصد است و به متقاضیان و کارآفرینانی که همسو با اقتصاد مقاومتی فعالیت نمایند، پرداخت می شود.

حشمت اله عسکری با اشاره به اینکه تمام منابع و تسهیلات استان تجمیع شده اند تا به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی هدایت شوند، تأکید کرد: هر سرمایه گذاری که همسو با اقتصاد مقاومتی گام بردارد و در فعالیت های اقتصادی خود 5 محور اصلی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی" درون زایی، برون گرایی، مردمی، دانش بنیانی و عدالت محوری " را رعایت نماید، از سوی مسؤلان استان مورد حمایت ویژه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این نشست با حضور مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز ایلام، جمعی از برنامه سازان، مجریان و خبرنگاران صدا و سیما و رسانه های استان برگزار شد و تعدادی از حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و بر هموار ساختن زمینه ها برای تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.