مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم دوشنبه شب در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما با حضور مسؤولان کشوری و لشکری، خانواده شهدای مدافع حرم، جمعی از سینماگران و هنرمندان برگزار شد.

شهدای مدافع حرم راهنمای مسیر ما هستند

رئیس دفتر مقام‌معظم‌رهبری در آیین اختتامیه، خطاب به خانواده‌های شهیدان مدافع حرم گفت:شما سرمایه گذاری بزرگی برای روز مبادایتان کرده‌اید. بدون شک شهید شما روز قیامت بدون شما پا در بهشت نخواهد گذاشت و این حق شفاعتی است که خداوند بزرگ به شهدا عنایت کرده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه علیرغم کسالت خود برای عرض ادب و احترام به ساحت مقدس شهدا و خانواده‌های آنان تمایل به حضور در این مراسم داشته است، افزود: چه زیباست نام شهدای مدافع حرم برای این شهدا. کسانی که جز برای جلب رضای پروردگار و دفاع از حرم حریم اهل‌بیت(ع) نیتی نداشتند. صادقانه و خالصانه جان خود را در کف گرفتند و دور از وطن خویش-اگرچه وطن اسلامی‌شان بود-جان به جان آفرین تسلیم کردند.

 رمز تقارن جشنواره با ایام ارتحال امام(ره)
وی با قدردانی از برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم توضیح داد: این که همت کردید و این مراسم را ترتیب دادید اندکی از ادای دینی است که می‌توان در برابر خانواده‌های محترم شهدا داشت.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی با ارزشمند دانستن نزدیکی زمان برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: امام خمینی(ره) با نهضت الهی و قیام خود ارزش‌های فراموش شده اسلام را احیا کرد. ارزش‌هایی که در طول تاریخ توسط حاکمان جبار فراموش شده بود، توسط امام‌خمینی(ره) زنده شد که از جمله این مکاتب شهادت است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم امامشان را خوب می‌شناختند و خوب همراهی کردند. ملت ایران به امامشان جواب آری گفتند و تا پای جان ایستادند و شاهد بودیم که در زمان استقبال و بدرقه ایشان،‌ اتفاقی رخ داد که در تاریخ دیده نشده است.
وی با بیان اینکه بعد از رحلت امام(ره) جانشینی توسط مردم انتخاب شد که فریاد امام است؛ چراکه با ستمگر سازش ندارد و نخواهد داشت.
در این مراسم، تمبر شهدای مدافع حرم توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی گلپایگانی رونمایی و ممهور شد.

 زوال یک تمدن و طلوع تمدنی دیگر
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز طی سخنانی در نخستین جشنواره فیلم «مدافعان حرم» با بیان اینکه امروز در عصر پیچیده‌ترین توطئه‌‌های بشر قرار داریم، گفت: در مقطع کنونی شاهد زوال یک تمدن پوسیده و روبه زوال و طلوع تمدنی دیگر هستیم.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: تمدن غرب برای جهان اسلام هیچ ثمری جز کوچک‌سازی امت اسلامی و تبدیل آن به دولت‌های ضعیف برای تسلط سیاسی و غارت اقتصادی و به سقوط کشاندن فرهنگ آنها نداشت و وقتی به جهان اسلام نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سربازان مزدور استکبار در بلاد اسلامی چگونه زنان و کودکان را آواره می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید براینکه انقلاب اسلامی در 4دهه توانست در برابر همه توطئه‌ها و سناریوهای قدرت‌‌های بزرگ بایستد، گفت: اگر ما روزی در امتداد کرخه و کارون می‌جنگیدیم امروز در شرق مدیترانه در حال جنگ هستیم و اگر در گذشته جهان اسلام میدان تاخت و تاز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و هم‌پیمانان آنها بود امروز در هیچ سرزمین اسلامی فرش قرمز زیر پای مقامات آمریکا و انگلیس پهن نمی‌کنند.
سلامی افزود: آنچه امروز اتفاق می‌افتد خارج از تصور انسان است. مدافعان حرمی که مهاجر الی‌الله شدند و همسرانی که بر این سختی‌ها صبر کردند، پدران و مادرانی که بغض خود را پنهان می‌کنند و فرزندان این شهدا در حال معماری تمدن حقیقی جهان اسلام هستند.

 مدافعان حرم ما را شفاعت کنند
داریوش ارجمند دیگر مهمان مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان حرم نیز درحالی که بغضش شکسته بود، با گریه گفت: هفته پیش در شمال بودم و پوسترهای مدافعان حرم را دیدم و مردمی را دیدم که پوسترهای این شهدا را با عشق و علاقه زیارت می کردند. این شهدا راهنمای مسیر ما هستند تا راه را گم نکنیم. خداوند به آنها درجات برتر بدهد و اگر روحشان اینجا هست شفاعت ما را بکنند.
ابراهیم حاتمی‌کیا، رئیس هیأت داوران این جشنواره با حضور پشت تریبون بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد.
دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: سعی داریم تا فیلم‌های برگزیده جشنواره مدافعان حرم در چند سینما برای مخاطبان مردمی به نمایش درآید.
حمید یادروج، دبیر این جشنواره گفت: فراخوان این جشنواره از اسفندماه94 آغاز به کار کرد. در ابتدا تصور می‌کردیم نهایت 150اثر به دبیرخانه ارسال می‌شود اما ارسال 400اثر برای شرکت در جشنواره از تصورات ما فراتر رفت. وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم آثار ارسال شده به جشنواره در یک تا 2سالن سینمایی برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود، اظهار داشت: امیدوارم صدا و سیما نیز با پخش این آثار کمک کنند مردم درباره مدافعان حرم به آگاهی برسند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.