رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت گفت: مقامات ارشد دستور دادند خودروهای آمریکایی وارد نشود اما حکم حکومتی در کار نبود.

داستان خودروهایی که در میانه راه برگشت خوردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرشین خودرو ، یداله صادقی، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان گفت: با دستور مقامات ارشد کشور ورود خودروهای آمریکایی به کشور ممنوع شد اما این به آن معنا نیست که حکم حکومتی در کار بوده باشد.

در همین زمینه، علی محمد گودرزی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با تشریح چگونگی ثبت سفارش خودروهای آمریکایی در ایران گفت: چندی پیش یک شرکت بخش خصوصی قصد داشت تا خودروهای شورولت کره‌ای را از طریق دوبی وارد ایران کند.

او افزود: مدیران این شرکت پس از آنکه تصمیم می‌گیرند چنین خودروهایی را وارد کشور کنند اقدام به ثبت سفارش آن کردند اما به دستور شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت ورود این خودروها پس از ثبت سفارش به کشور ممنوع شد.

گودرزی گفت: برخی گمان می‌کنند این خودروها وارد کشور شده و در گمرک بندرعباس مانده است در حالی که یک دستگاه خودرو آمریکایی نیز در اثر این ثبت سفارش به کشور وارد نشده است.

او افزود: در رابطه با خبر ورود خودروهای آمریکایی به ایران باید دو نکته را در نظر گرفت. نخست آنکه این خودروها اصالتی آمریکایی نداشته و یک شرکت کره‌ای با برند شورولت مدلی از خودروهای خود را عرضه کرده و ثانیا برای ورود این خودروها از خاک دوبی به ایران اجازه‌ای صادر نشده و بلافاصله پس از ثبت سفارش جلوی ورود آن به کشور گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.