"نام امام خمینی(ره) یک سبک و یک مکتب فکری است که برخاسته از اندیشه‌‌های زلال وحیانی است."

 در تکریم امام و نور انقلاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشته است:‌ فردا سالروز عروج ملکوتی امام عارفان، پیشوای انقلابیون عصر ما، حکیمی فقیه، فقیهی اصولی، مفسر قرآن، مجاهد اسلام، معلم اخلاق، فیلسوف ژرف ‌نگر، مبارز خستگی ‌ناپذیر، جهادگر جسور و شجاع، تئوری ‌پرداز چیره ‌دست، صاحب سبک و مکتب نو در احیاگری دین، پیروز در میدان مبارزه با استکبار جهانی و استبداد داخلی، امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) است.

بدون شک نام امام‌خمینی(ره) در تاریخ ایران و جهان چون نوری می ‌درخشد و تاریخ مبارزات انبیاء و اولیای الهی را با مجاهدات شگرف خود استمرار می‌ بخشد.

یکی از بزرگ‌ترین نعمات الهی برای نسل ما این است که در عصر درخشش فکری و عملی امام خمینی (ره) زندگی می ‌کنیم. انوار روحانی اندیشه‌ او تا اعماق جان ملت ما ریشه دوانده است و بازگشت سلطه اهریمنان و استبداد طاغوتیان را در این سرزمین الهی، غیر ممکن کرده است.

او با اتکال الهی و ایمان به صدق وعده‌ های خداوند بزرگ، کار را شروع کرد. با آنکه امروز در میان ما نیست، اما روح بزرگ او و اندیشه‌ های ناب الهی او در تار و پود زندگی ملت ایران و ملت‌ های مظلوم ریشه دوانده است و حیات و سرزندگی خود را نشان می ‌دهد.

او بی‌ باکانه پنجه در پنجه قلدران جهانی و مستکبران انداخت و در ایامی که در مزار آباد شهرهای بی‌ تپش ایران وای جغدی هم به گوش نمی‌ رسید، با دستان پر قدرت خود گلوی استبداد را فشرد و به یک اندیشه منحط 2500 ساله در ایران،  مهر ابطال زد و آن را به زباله ‌دانی تاریخ ریخت.

منظومه فکری امام (ره) اکنون ذهن نخبگان و اندیشمندان جهان را اشغال کرده است و جایی برای اعتنا به اندیشه‌ های رقیب نگذاشته است. امروز کمرنگ ‌ترین اندیشه در جهان، اندیشه سوسیالیم و لیبرالیسم به عنوان دو رقیب اصلی اندیشه ‌های امام (ره) است.

امروز ملت ما نیک می داند اگر بخواهیم بر قدرت های جهانی غلبه کنیم، راه اصلی این مسیر نورانی، التزام و اعتقاد مؤمنانه به اصول هفت گانه امام (ره) است که رهبری معظم انقلاب، سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام، به خوبی آن را تبیین فرمودند؛

1- اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به مستکبران
2- اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی
3- اعتقاد به اراده ملت و مخالفت با تمرکزهای دولتی
4- حمایت از محرومان و مستضعفان
5- قرار داشتن در جبهه مخالف مستکبران
6- اعتقاد به استقلال ملی و ردّ سلطه پذیری
7- وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکنانه

نام امام‌خمینی(ره) یک سبک و یک مکتب فکری است که برخاسته از اندیشه‌ های زلال وحیانی است. ریشه‌ های این اندیشه در زمین، در فریاد مطالبات توده‌ های مظلوم تاریخ، و برگ و بر آن در آسمان ‌هاست.

دشمنان این اندیشه جز کفار، مشرکین، منافقین و ملحدین، کس دیگری نیست. قدرت گرفتن روزافزون اسلام به مدد انقلاب اسلامی و مبارزات امام خمینی (ره) و خلف راستین او مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ الله العظمی خامنه ‌ای، نشان از کارآمدی این تفکر و اندیشه سترگ دارد و همین نقطه نورانی، نقطه جذب نخبگان و برگزیدگان فکری عالم است، به گونه ‌ای که تا پای جان برای تحقق آن در جوامع خود تلاش می‌کنند.

امروز بیداری اسلامی یک واقعیت است. آمریکا و هم ‌پیمانان کافرکیشش به همراه منافقان می‌ خواهند با سوزنبانی بیداری اسلامی، آن را به بیراهه بکشند و آزادی ملت‌ های اسلام را به تأخیر اندازند.

جریان پلید تکفیری وهابیت، ابزار این انحراف بزرگ در تاریخ معاصر است. ملت های مسلمان با این انحراف خواهند جنگید و خود را به سرچشمه‌ های نورانی اندیشه ‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی خواهند رساند.

امروز به برکت قیام امام (ره)، ریخت ابرقدرت‌ ها دگرگون شده، تئوری ‌پردازان جبهه استکبار از صورت ‌بندی و ریخته ‌گری جدید قدرت وامانده ‌اند. آفتاب درخشان و سوزان اندیشه ‌های امام (ره) اجازه بزک کردن قلدران جهان و مستکبران را نمی‌ دهد. جغرافیای فکری و سیاسی عالم به هم ریخته و گفتمان جهانی تغییر کرده است. امروز گفتمان ظهور بقیة ‌الله الاعظم ارواحنا فداه و حضور انقلابیون اسلامی، خواب خوش از غارتگران جهانی را گرفته و امید را در دل مستضعفین عالم چون مشعلی فروزان برافراشته نگه داشته است.

انقلاب، امروز گرفتار عمله استبداد و استعمار و استکبار در داخل و خارج است. آنها در خارج در بی ‌بی ‌سی، رادیو آمریکا و... با جیره جنگی ابر قدرت ها علیه اسلام و نظام می‌ ‌جنگند و در داخل در برخی رسانه‌ ها اتراق کرده‌ اند. کارشان بزرگ گردن امور کوچک و کوچک کردن امور بزرگ، دروغ‌ پردازی‌های گوبلزی، طبّالی برای پوسیده ‌ترین افکار کفرآلود، توهین به آزادگان ملت، به قهرمانان و پهلوانان عرصه ایثار و مجیزگویی مهوع از رهبران کفر و الحاد جهانی، دعوت به گوساله ‌پرستی به سبک مدرنیست ها، به سخره گرفتن علم، آزادی، معرفت، روحانیت، وارونه‌ گویی و تخریب و تحریف دین و... است. شیطان، نور عقل آنها را زایل و به ودای ظلمت پرتاب نموده است. آنها به تیغ توهین، ناسزا و فحاشی، خود را به بطّالی مشغول نموده ‌اند. این اشتغال، آنها را به ارتزاق به رزق حرام وادار نموده است. حرام ‌خواری، آنها را به جهنم می ‌اندازد. ای‌کاش نصایح امام (ره) را گوش می‌ کردند و به این وادی هولناک سقوط نمی ‌کردند.

انقلاب اسلامی محصول جانفشانی امام (ره) و رهبری و اهدای خون هزاران شهید توسط مردم قهرمان ایران است. انقلاب حاصل فداکاری میلیون ها ایرانی است که پای همه هزینه های نظام ایستاده اند. انقلاب، دشمنان قسم خورده ای در داخل و خارج دارد که باید یک هوشیاری دائمی را جهت مقابله با آنها حفظ کرد. امام (ره) دغدغه حفظ نظام را داشتند. امت هم همین دغدغه را با این صدا و ندای امام (ره) در گوش خود دارد که فریاد کشید؛ «نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.»

پس ‌فردا روز 15خرداد، آغاز نهضت امام خمینی (ره) و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است. به مجاهدان بزرگ این روز تاریخی درود می ‌فرستیم و برای شهدای مظلوم این روز بزرگ، علو درجات و جاودانگی در بهشت برین، آرزومندیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.