نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لاریجانی قبلاً در ائتلاف امید حضور داشت گفت: اگر کمک اصلاح طلبان و حامیان دولت نبود ایشان رأی نمی‌آورد.

شکست غیر قابل توجیه عارف  در انتخابات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره ترکیب مجلس دهم، گفت: این ترکیب منطبق با قرائن مردم سالاری و یکی از اصول دموکراسی بود که انتخاب همگانی بر اساس میزان رأی اتفاق افتاد.

وی با طرح این ادعا که  لاریجانی قبلاً در ائتلاف امید حضور داشته است. اظهار کرد:گرچه ایشان بعد انتخابات اعلام کردند که به‌صورت مستقل در صحنه مجلس دهم وارد شدند ولی از طریق همین ائتلاف با کمک اطلاح طلبان قم و حامیان دولت  رأی آوردند.

مازنی با اشاره به این که وزن مجلس دهم با آرای هیئت رئیسه مشخص شده است، گفت: این هیئت رئیسه نسبتش با وزن گروههای مختلف در مجلس بسیار نسبت نزدیکی است. 

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به چرایی رای  برخی از اعضای لیست امید به لاریجانی ، تصریح کرد: در ائتلاف امید از کسی تعهدی برای اینکه به فردی رای دهند گرفته نشد و امضای ما در پای میثاق نامه از لحاظ اخلاقی بود که در مجلس دهم مسائلی رعایت بشود.

وی در همین زمینه ادامه داد: بعد از نتایج انتخابات مجلس دهم، دو گزینه با دو گرایش اصولگرا و اصلاح طلبان معتدل وارد فضای انتخابات ریاست مجلس شدند ، آقایان لاریجانی و عارف تصمیم شخصی برای شرکت در انتخابات نگرفته بودند انها با عقبه قبلی خود به انتخابات آمدند.

این فعال اصلاح طلبان در تفسیر گمانه‌زنیهای همفکران خود قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که  عارف رئیس قطعی مجلس دهم است، گفت: مراد آنها از این گفته‌ها این بود که ائتلاف امید اکثریت را در سطح کشور دارد. ولی خب در انتخاب سطح رئیس مجلس اختلاف نظر بود و بالاخره از یک طرف گفته می‌شد که عارف رئیس نشود ولی افکار عمومی و حامیان لیست امید انتظار داشتند تا ایشان بعنوان رئیس بر کرسی ریاست مجلس بنشیند.

مازنی با یادآوری انتخابات موقت رئیس مجلس دهم تاکید کرد: طبیعتاً اگر آقای عارف در انتخابات دائم ریاست مجلس شرکت می‌کردند دیگر توجیهی برای افکار عمومی نبود و با شکست مواجه می‌شدند بنابراین ترجیح دادند همانند انتخابات ریاست جمهوری سال 92  گذشت کرده و به نفع آقای لاریجانی کناره گیری کنند و عقلانیت را محور کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.