وزیر امور خارجه ایران با حضور در نشست فعالان اقتصادی لتونی گفت که سیاست دولت ایران فوریت دادن به حوزه روابط اقتصادی است که موجب رشد کشور و افزایش ارتباطات بین‌المللی ایران می‌شود.

 فوریت دادن به روابط اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدجواد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که سیاست دولت ایران فوریت دادن به حوزه روابط اقتصادی است که موجب رشد کشور و افزایش ارتباطات بین المللی ایران می شود.

وزیر امور خارجه که در یک دوره سفر به شمال و شرق اروپا به سر می برد، پس از دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه لتونی با حضور در نشست فعالان اقتصادی این کشور اظهار امیدواری کرد که این سفر آغازگر یک همکاری پربار میان دو جامعه اقتصادی ایران و لتونی باشد.

ظریف این سفر را فرصتی برای هر دو طرف جهت افزایش ارتباط تجاری، شناختن بهتر یکدیگر و شناخت فرصت های پیش رو برای افزایش روابط دانست.

وزیر خارجه با اشاره به اینکه نیاز به بازار ایران در لتونی وجود دارد، افزود با توجه به حضور هیات اقتصادی و بانکی ایرانی همراه با وی، می توان فرصت های متفاوت و گوناگون را برای توسعه همکاری در نظر گرفت.

وزیر امور خارجه اعلام کرد که ایران برای آزمودن فرصت ها برای آغاز همکاری عملی دو کشور در حوزه های گوناگون آماده است.

وی همچنین با اشاره به رایزنی های خود با وزیر امور خارجه لتونی، افزود: ما درباره افزایش ارتباطات دو وزارتخانه و دسترسی ساده تر مردم دو کشور، از تاجر تا گردشگر به پایتخت ها گفت‌وگو خواهیم کرد.

ظریف فضای تجاری ایران را برای حضور فعالان اقتصادی لتونی امن توصیف کرد و اظهار داشت که ایران یکی از امن ترین کشورها در منطقه خاورمیانه است.

وی با تاکید بر اینکه ایران یکی از ده کشور برتر در حوزه های نانو و بیوتکنولوژی به حساب می آید خواستار در نظر گرفتن فرصت های موجود برای انتقال دو طرفه‌ی دستاورهای دو کشور در حوزه ی فناوری شد.

ظریف گفت دو کشور نباید روابط خود را به حوزه تجارت محدود کنند و افزود: ارتباط در حوزه تامین امنیت هر دو منطقه از دیگر بخش هایی است که دو کشور امکان همکاری دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره فرصت های اقتصادی پیشروی لتونی، تصریح کرد: شما با بازاری بسیار گسترده تر از ایران روبرو هستید که آسیای مرکزی را در برمی گیرد و از طریق ایران می توانید به چین و هند نیز دسترسی یابید.

ظریف اظهار امیدواری کرد در پی ارتباط جامعه اقتصادی دو کشور، شاهد ارتباطات نوینی میان ایران و لتونی باشد.

وی افزود: طیف گسترده ای از فرصت ها برای ارتباط در حوزه های سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و فرهنگی در مقابل ما قرار دارد.

محمد جواد ظریف که صبح پنجشنبه وارد لتونی شده است، در نخستین برنامه دیدار خود از این کشور، به محل اقامت رئیس جمهوری لتونی رفت و با وی دیدار و گفت و گو کرد.

سپس وزیر امور خارجه در جمع فعالان اقتصادی-تجاری دو کشور حضور یافت و در جمع آنان سخن گفت.

وزیر امور خارجه و هیات همراه عصر یکشنبه دور سفر به شمال و شرق اروپا را از لهستان آغاز کردند.

پس از آن، فنلاند و سوئد مقصدهای بعدی این سفر بودند که از شامگاه دوشنبه تا صبح پنجشنبه پذیرای هیات ایرانی بودند.

لتونی آخرین حلقه سفر این دور رئیس دستگاه سیاست خارجی و 60 فعال اقتصادی-تجاری بخش خصوصی کشورمان به اروپا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.