مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ۵۵ درصد اشتغال بخش تعاون در سال گذشته از طریق تعاونی‌های تولیدی ایجاد شده است.

تعاونی‌های تولیدی ۵۵ درصد اشتغال تعاون را رقم زدند

به گزارش قدس آنلاین،البرز محمدی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته تعاونی‌های نوع جدید حدود 35 هزار فرصت شغلی ایجاد کردند.
وی بیشترین میزان اشتغال‌زایی را مربوط به تعاونی‌های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده اهمیت بالای تعاونی‌های تولیدی است و بیش از 80 درصد کل تعاونی‌های تولیدی در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی بوده است.
مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از تشکیل 4200 شرکت تعاونی در سال 94 خبر داد و افزود: از این تعداد 2350 تعاونی معادل 50 درصد تولیدی، 25 درصد کشاورزی، 22 درصد صنعتی و معدنی و 4 درصد تامین نیاز و فرش بوده‌اند.
وی با اشاره به پرداخت 1100 میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی‌های تولیدی، گفت: این رقم معادل 46 درصد منابع و تسهیلات بانک توسعه تعاون است و نشان می‌دهد که این بانک بیشتر در خدمت تعاونی‌های تولیدی بوده است.
محمدی همچنین از امضای تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و متذکر شد: با این تفاهم‌نامه 74 میلیارد تومان اعتبار برای تعاونی‌ها جذب کردیم که بخش اعظمی از این منابع در اختیار شرکتهای پشتیبان تعاونی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.