ولیعهد سعودی روز (پنجشنبه) به شکست کشورش در سوریه و یمن و لزوم "امتیازدهی دردناک" ریاض در پرونده‌های منطقه‌ای اذعان کرد.

 اذعان ولیعهد عربستان به شکست در سوریه و یمن + سند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد بن نایف ولیعهد سعودی با اذعان به شکست کشورش در سوریه و یمن اشاره کرد که وعده های آمریکا و ترکیه برای سرنگون کردن نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه محقق نشده است و عربستان امتیازاتی را در دو پرونده سوریه و یمن خواهد داد.

روزنامه الوطن سعودی به نقل از بن نایف نوشت: "دخالت عربستان در بحران های منطقه به خاطر تمایل دائم این کشور برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه است و از این منظر، عربستان به درخواست نهاد مشروع در یمن (عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن) پاسخ مثبت داد تا ملت برادر یمن از امنیت و ثبات برخوردار شود".

بن نایف افزود: "اما ملاحظه می شود که عملیات طوفان قاطعیت طول کشیده و از سطح پیش بینی های ما خارج شده است زیرا کشورهای ائتلاف (تحت رهبری عربستان علیه یمن) به ماموریت های محوله به آنها عمل نکرده اند" .

ولیعهد سعودی درباره پرونده سوریه گفت: "انتظار می رفت که نظام اسد با کمک ترکیه و آمریکا سرنگون شود و به این اطمینان بخشی های (آمریکا و ترکیه برای سرنگونی نظام سوریه) بسیار دل بستیم؛ اما این وعده ها جنبه عملی به خود نگرفت. متاسفانه جهان عرب به طور مشخص در طول دو سال گذشته شاهد بحران و درگیری های زیادی بوده است".

بن نایف گفت: "همه این مسائل ما را وادار می کند  که در سیاست ها و محاسبات خود بازنگری کنیم و اگر وضعیت اقتضا کنند باید امتیازات واقعی و دردناکی در همه پرونده های یاد شده بدهیم؛ اگر می خواهیم که جهان عرب به ساحل امنیت و رهایی از درگیری و جنگ رهنمون شود".
شایان ذکر است که روزنامه "الوطن اون لاین" عربستان این خبر را منتشر کرد اما آن را بعد از گذشت سه ساعت حذف کرد و سایت این روزنامه نیز به طور کامل بسته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.