قیمت هر اونس طلا در جریان آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۰ دلار افزایش یافت و به ۱۲۴۲ دلار رسید.

افزایش ۳۰ دلاری قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای بازار کار آمریکا نتوانست پیش بینی های قبلی را محقق سازد و احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرد، قیمت طلا روز جمعه بیش از 2 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش قیمت یک روزه در 7 هفته گذشته را تجربه کرد.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، اقتصاد این کشور در ماه می، کمترین فرصت شغلی بیش از 5 سال گذشته را ایجاد کرده است.

این آمار ضعیف می تواند افزایش بیشتر نرخ بهره برای فدرال رزرو را دشوار سازد. این خبر موجب شد تا قیمت طلا که در روز دوشنبه به دلیل افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره، به پایین ترین رقم 3 ماه و نیم اخیر یعنی 1199 دلا  و 60 سنت رسیده بود، روندی معکوس را در پیش بگیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با 2.5 درصد(30 دلار) افزایش به 1242 دلار سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز در پایان معاملات دیروز با 2.5 درصد رشد به 1242 دلار و 90 سنت رسید.

جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا گفت: «افزایش قیمت طلا...مطمئنا ناشی از کاهش شدید فرصت های شغلی ایجاد شده و کاهش ارزش دلار آمریکا و همچنین افت شاخص ها در بازارهای بورس بوده که ترکیب مناسبی برای رشد قیمت طلا پدید آورده است.»

پس از انتشار آمارهایی ضعیف از بازار کار آمریکا، شاخص بورس های آمریکا و اروپا، ارزش دلار، قیمت نفت و سوددهی اوراق قرضه همگی شاهد کاهش بودند.

ژورژت بوئل، تحلیلگر موسسه ای بی ان آمرو گفت: «کاهش شدید فرصت های شغلی ایجاد شده خبری منفی برای دلار و خبری مثبت برای طلا محسوب می شود...انتظارات برای افزایش قریب الوقوع نرخ بهره به وضوح رنگ باخته است...قیمت فلزات گرانبها بالاتر هم خواهد رفت.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.