نظرسنجی جدید فاکس نیوز هم نشان می دهد که ترامپ با ۴۵ درصد آرا در مقابل ۴۲ درصد کلینتون از وی جلوتر است.

کاخ سفید در انتظار رقابت نزدیک کلینتون - ترامپ 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از عصرایران ،  با وجود احتمال جدی نهایی شدن انتخاب دونالد ترامپ به عنوان کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست آمریکا  در سال 2016 و موفقیت مشابه هیلاری کلینتون در کمپین دموکرات ها، هم اکنون رقابت ریاست ایالت متحده آمریکا وارد فاز جدیدی شده است. در این مرحله شاهد رقابتی دو نفره میان کلینتون و ترامپ خواهیم بود.

در ماه های قبل فاصله کلینتون و ترامپ در نظرسنجی ها زیاد بود و کلینتون از برتری قابل ملاحظه ای برخوردار بود، اما هم اکنون پس از پیروزی ترامپ و حمایت بخشی از طرفداران دیگر کاندیداهای جمهوری خواه از وی، موقعیتش در نظرسنجی ها برای رقابت با کلینتون بهتر شده است.

رقابت نزدیکی میان کلینتون و ترامپ در جریان است و در برخی از نظرسنجی ها کلینتون و در بعضی از آنها هم ترامپ پیشتاز است.

در نظرسنجی جدید ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال کلینتون تنها 3 درصد از ترامپ جلوتر است. در این نظرسنجی کلینتون 46 درصد آرا و ترامپ 43 درصد آرا را در اختیار دارد. این در حالی است که در نظرسنجی قبلی که در ماه آوریل صورت گرفته بود کلینتون با 50 درصد در مقابل 39 درصد از ترامپ جلوتر بود.

xqzvWK8nqWyZ

 

براساس این نظرسنجی سندرز با 15 درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است. آرای سندرز 54 درصد در مقابل 39 درصد ترامپ است. این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 58 درصد از رای دهندگان دیدی منفی نسبت به ترامپ دارند و 54 درصد از آنها هم دیدی منفی نسبت به کلینتون دارند.

در نظرسنجی جدید واشینگتن پست و ای بی سی نیوز، ترامپ با فاصله کمی از کلینتون جلوتر است. در میان رای دهندگانی که ثبت نام کرده اند، ترامپ با 2 درصد اختلاف یعنی 46 درصد در مقابل 44 درصد از کلینتون جلوتر است.

این در حالی است که این نظرسنجی در ماه مارس نشان می داد که کلینتون با 50 درصد در مقابل 41 درصد از ترامپ جلوتر بود. 57 درصد از رای دهندگان هم به هر دو کاندیدا دیدی منفی دارند.

مارک آلدرمن از حامیان مالی قدیمی حزب دموکرات می گوید: «رقابت میان کلینتون و ترامپ نزدیک خواهد بود. من فکر می کنم نامزدی ترامپ برای حزب ما دارای مزیت هایی است اما نه به آن اندازه که برخی از مردم فکر می کنند. من فکر می کنم وی قوی تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم.»

جی کارسون، سخنگوی کمپین کلینتون در سال 2008 می گوید: «زنگ هشدار درباره ترامپ به صدا در آمده است. خبر بد این است که این شخص می تواند به راحتی در انتخابات نهایی پیروز شود.»

نظرسنجی جدید فاکس نیوز هم نشان می دهد که ترامپ با 45 درصد آرا در مقابل 42 درصد کلینتون از وی جلوتر است. این در حالی است که در نظرسنجی نیویورک تایمز و سی بی اس نیوز، کلینتون با 6 درصد اختلاف جلوتر است.

در نظرسنجی جدیدی که توسط دانشگاه کوئینیپیاک در سه ایالت مهم فلوریدا، اوهایو و پنسیلوانیا انجام شده است، نشان دهنده رقابتی نزدیک میان ترامپ و کلینتون است. از سال 1960 تاکنون هیچ کدام از کاندیداهای پیروز انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند بدون پیروزی در دو ایالت از این سه ایالت در انتخابات پیروز شوند.

در فلوریدا، کلینتون با 43 درصد در مقابل 42 درصد از ترامپ پیشی گرفته است. این در حالی است که سندرز 44 درصد در مقابل 42 درصد ترامپ دارد. کلینتون در میان زنان فلوریدا از فاصله ای 13 درصدی در مقابل ترامپ برخوردار است. 48 درصد در مقابل 35 درصد ترامپ. این در حالی است که ترامپ در میان مردان فلوریدا با 49 درصد در مقابل 36 درصد کلینتون جلوتر است.

در اوهایو، رای دهندگانی که برای رای دادن ثبت نام کرده اند متمایل به ترامپ هستند. وی 43 درصد آرا در مقابل 39 درصد کلینتون را دارد. این در حالی است که سندرز با 43 درصد در مقابل 41 درصد از ترامپ جلوتر است. ترامپ در میان مردان اوهایو با 51 در مقابل 36 درصد از کلینتون پیشی گرفته است و در مقابل کلینتون با 43 درصد در مقابل 36 درصد در میان زنان جلوتر است.

در پنسیلوانیا، کلینتون با 43 درصد در مقابل 42 درصد از ترامپ جلوتر است. کلینتون در میان زنان از پیشتازی 51 درصدی در مقابل 32 درصدی برخوردار است و ترامپ هم در میان مردان از پیشتازی 54 به 33 درصدی برخوردار است.

همان طور که مشاهده می شود در این سه ایالت کلیدی و سرنوشت ساز رقابت نزدیکی میان ترامپ و کلینتون وجود دارد. در ماه های پیش رو باید منتظر ادامه رقابت میان این دو کاندیدا باشیم تا مشخص شود کدام یک می تواند برنده این رقابت نزدیک و حساس باشد.

حسین هوشمند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.