نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه عربستان میلی به برگزاری حج ایرانیان نداشته و فضای سیاسی را بهانه کرده گفت: دربرابر سعودی‌ها سر ذلت پایین نمی‌آوریم و مردم از عدم حضور در حجی که به عزت آنها خدشه وارد می‌کند، ناراحت نیستند.

ترس و کینه آل سعود از حضور زائران ایرانی در مراسم حج

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پارس نیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درخصوص کارشکنی آل سعود و ممانعت از اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج امسال اظهار داشت: آل سعود در شرف استیصال بوده و نگرانی و وحشت سران خودفروخته عربستان از حجاج ایرانی به این دلیل است که بیداری اسلامی از طریق حجاج ایرانی در بین حجاج و مسلمانان سایر کشورهای اسلامی منعکس می‌شود.

وی افزود: عربستان به طرق مختلف خواستار این است که پای ایرانیان را از تمتع قطع کند و استدلال آنها این است که هر ایرانی یک بمب تبلیغاتی بیداری اسلامی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در سال گذشته مردم را با وضعیتی اسفبار به شهادت رساندند و حرکت امسال آنها نشان از جهالت و کینه است، آل سعود می‌داند که حضور حجاج ایرانی در عربستان موجب ریشه‌کن شدن مشرکین در عربستان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمتی پیش برویم که متولیان نالایق حرمین شریفین کنار بروند و متولیان آن انسان‌های پاک باشند تا بتوانیم حجی علوی و ابراهیمی را برگزار کنیم، عنوان کرد: چندسال است عربستان به دنبال منع حجاج ایرانی در حج تمتع است در حالی که نباید در سفر حج تمتع عزت مسلمانان و شیعیان ایران زیر پا گذاشته شود و باید کشور میزبان محترمانه با حجاج رفتار کند.

خجسته در ادامه با اشاره به اینکه عربستان هیچگونه میلی برای حضور ما در حج ندارد و فضای سیاسی را نیز بهانه این کار کرده است، یادآور شد: موضوع حج در مسیر خود دنبال شده و متأسفانه با ادامه کارشکنی دولت عربستان سعودی در زمینه مسائل اساسی مرتبط با امنیت حجاج، نقل و انتقال و صدور روادید برای حجاج ایران عملا دچار مشکل شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه اگر عربستان سعودی تغییری در رویه خود انجام ندهد مسئول «سد عن سبیل‌الله» و بستن راه حجاج ایران خواهد بود، اظهار داشت: دولت عربستان تشدید تنش و درگیری‌ها در منطقه را به عنوان اولویت و هدفگیری خود در سیاست خارجی انتخاب کرده و جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش همکاری‌ها و آرامش و ثبات در منطقه پیرامونی‌اش است و ما به هیچ‌وجه تشدید درگیری‌ها در منطقه را دنبال نمی‌کنیم.

وی در خصوص اظهارات اخیر ضدایرانی مفتی سعودی‌ها، تصریح کرد: از همین دیدگاه و رویکرد است که تروریسم تکفیری و افراط‌گرایی گسترده در سطح منطقه و جهان ایجاد شده و از همین گونه اظهارات، ادبیات ناپاک، ناشسته و مغزهای معلول‌ و معیوب منشأ تروریسم و افراط‌ گرایی است که قتل‌ها و کشتارهای بی‌رویه را در منطقه ما و جهان ایجاد کرده است.

خجسته بر همین اساس ادامه داد: چنین اظهاراتی به روشنی برای همه جهانیان نشان می‌دهد که منشأ فکر تکفیری و اندیشه تروریسم مبتنی بر افراط ‌گرایی و قتل و حذف دیگران از چه جایی نشأت می‌گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نهم خاطرنشان کرد: تمام مراجع تقلید، رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور تاکید دارند که در جریان حج حتما باید حرمت و کرامت انسانی زائرین ایرانی در بالاترین سطح رعایت شود و اگر قرار است با حضور در عربستان این مقولات زیر پا گذاشته شود،  اعزام زائر به این کشور چندان جایز نیست، همچنین علی‌رغم تلاش‌های چندماهه جهت رزرو هتل و تدارک وسایل ایاب و ذهاب زائرین ایرانی که سال‌های گذشته تا این تاریخ نهایی شده بود؛ تا امروز موفق نشدیم هیچگونه اقدامی درباره این مسائل صورت دهیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه طالب حجی عزت‌مندانه هستیم، اظهار داشت: وقتی در حال حاضر در منطقه به اذعان دشمنان، حرف اول را می‌زنیم، دلیلی ندارد سر ذلت در مقابل دشمنان به زیر بیاندازیم ضمن اینکه مردم ما از نرفتن حجی که عزت آن‌ها حفظ نمی‌شود به ویژه حج امسال ناراضی نیستند، بلکه با این مساله موافقت می‌کنند و اظهار هم کرده‌اند. نباید برخی زائران با ذلت بخواهند از طریق کشورهای دیگر به حج بروند، زیرا عزت آن‌ها حفظ نخواهد شد.

خجسته در خاتمه مطرح کرد: حج امر عبادی مهمی است، ولی امروز امری عبادی و سیاسی است که با عزت و کرامت و دین و مذهب ما پیوند خورده اما عربستان خود را مالک حرمین شریفین می‌داند و می‌خواهد انتقام یمن، سوریه، عراق و غیره را در حج بگیرد از این رو به دنبال برخورد سیاسی و انتقامی است که باید گفت چنین حجی نه با رضایت خدا همراه است و نه با رضایت بندگان خدا.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.