۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 388462

مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی است که درحقیقت مهمترین سند مالی اقتصاد کشور محسوب می شود.

عملکرد مجلس نهم در حوزه اقتصاد چگونه بود؟

به گزارش قدس آنلاین،محمدحسین فاتحی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارزیابی عملکرد مجلس نهم گفت: مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی، همچنین نظارت بر برنامه دخل و خرج دولت است . 
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی می تواند حداقل از دستاوردهای خود، در لوایح بودجه حفظ و صیانت کند چرا که در دولت های قبل در مرحله اجرای دستاوردها ضعیف عمل شده است.  
این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت که تاثیر سیاست های اقتصاد مقاومتی در دو لایحه بودجه 94 و 95 دیده شود که متاسفانه آثار آن مشاهده نشده است. 

***عملکرد مجلس نهم رضایت بخش نیست 

در ادامه امرالله امینی از دیگر کارشناسان اقتصادی دراین زمینه گفت:متاسفانه عملکرد مجلس نهم در بخش اقتصاد رضایت بخش نیست. 
وی ادامه داد:به عنوان مثال اقدامات اساسی در زمینه کوچک سازی دولت که تاثیر زیادی بر پویایی بخش های مختلف اقتصادی دارد، صورت نگرفته است. 
این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: همچنین در حوزه خصوصی سازی و کاهش فساد و رانت خواری نیز به درستی و در حد کفایت عمل نشده است. 
امینی در ادامه افزود: یکی دیگر از کارهای اساسی در بخش اقتصاد، تلاش در زمینه خروج از رکود بود که در این دوره مجلس کار کارشناسی انجام نشده است. 
وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم که مجلس دهم بتواند با کارکردهای اساسی و اصلی ،راهگشای خوبی برای اقتصاد کشور باشد و مشکلات این حوزه را به حداقل برساند. 
به گفته امینی، مجلس دهم می تواند با ارائه برنامه های پیشنهادی درجهت تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کند و امیدواریم این مجلس بتواند مشکلات زیرساخت ها را اصلاح نماید. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.