مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید با اشاره به تصویب تشکیل قرقها در شورای عالی محیط زیست گفت: اگر سازمان حفاظت از محیط زیست می‌خواهد مجوز شکار قانونی بدهد که باید هم آن را ارائه کند حتما باید در قرقهای اختصاصی انجام بگیرد.

«مجوز شکار» در قرقهای اختصاصی/ توقف تولید سلاح شکاری در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی تیموری ظهر امروز در نشستی خبری در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه هدف از ایجاد قرقهای اختصاصی چیست، اظهار داشت: قرقهای اختصاصی مراتعی از منطقه طبیعی خارج از محدوده 4‌گانه هستند و می‌تواند شامل جنگل، دریا، رودخانه و مرتع باشند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون این مناطق با تصویب شورای عالی محیط زیست در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد و این اقدام برای این است که قرقها در اختیار جوامع محلی و اشخاص علاقمند به محیط زیست قرار گیرد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: قرقها برای حفاظت از طبیعت تدارک دیده شده است و این قرقها برای ایجاد ظرفیتهای جدید شکار برای شکارچیان قانونی و گسترش گردشگری که در شورای عالی محیط زیست آمده، تدارک دیده شده است.

تیموری خاطرنشان کرد: قرقها می‌تواند به محیط زیست و کشور کمک کند تا مناطق چهار‌گانه و حیات وحش حفظ شود.

وی تاکید کرد: اگر سازمان می‌خواهد مجوز شکار قانونی بدهد که البته باید هم ارئه کند حتما باید در قرقهای اختصاصی انجام گیرد؛ در این مناطق نیروهای محلی به فعالیت می‌پردازند.

مدیر‌کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید تصریح کرد: هنوز مجوزی برای شکار در قرقها صادر نشده و درصدی از شکار را قبل از واگذاری قرقها سرشماری می‌کنیم و تحویل اشخاص صاحب قرق می‌دهیم و بعد یک تا دو سال از حیوانات سرشماری خواهیم کرد و بعد از رشد جمعیت آن را بررسی می‌کنیم و در صورت رشد پنج تا 6 درصد را به عنوان مجوز شکار در اختیار جوامع محلی قرار می‌دهیم.

تیموری همچنین از توقف تولید سلاح شکاری در کشور خبر داد و گفت: دیگر تولید سلاح شکاری در وزارت دفاع انجام نمی‌گیرد و این رویکرد بسیار حائز اهمیتی است.

وی درباره آموزش شکارچیان نیز اظهار داشت: آموزش شکارچیان را امسال در دستور کار داریم و شکارچیانی که دفترچه شکار می‌خواهند باید آموزش لازم را ببینند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید در خصوص آموزش به صاحبان باغ وحش گفت: آموزش به افرادی که دارای باغ وحش هستند، مدنظر خواهد بود و دو باغ وحش نمونه را نیز معرفی خواهیم کرد.

تیموری از تدابیری برای جلوگیری از آتش‌سوزی منابع زیست محیطی و حیات وحش خبر داد و افزود: با رایزنیهای انجام شده بالگردهایی برای این منظور تدارک دیده شده که در هفت استان کشور مستقر خواهند شد تا از آسیبهای ناشی از آتش‌سوزی جنگلها جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.