قدس آنلاین/ سمانه محمدزاده ثانی: فرمانده انتظامی خراسان ‌شمالی از کشف٧۶ درصدی جرایم استان طی سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت سرقت به عنف در استان ۴۴درصد کاهش داشته و خوشبختانه سرقت مسلحانه و آدم ربایی نیز در استان رخ نداده است.

  ۲۴۰ مورد جعل و کلاهبرداری در خراسان شمالی

سردار علیرضا مظاهری در نشست با اصحاب رسانه استان در خصوص اقدام‌های ناجا در سال 95 گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ١۰ هزار و ٩۴٣ فقره پرونده در خصوص جرایم مختلف در استان تشکیل شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢۰ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص دو هزار و ٩٣٧ نفر دستگیر شده اند، اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و ۶۵٧ نفر مرد و مابقی  زن بوده‌اند.
وی همچنین از متلاشی شدن پنج فقره باند سارقین طی سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری هزار و١٨١ سرقت در استان به وقوع پیوسته که از این تعداد ٩١٨ مورد کشف و ۴٧۵ سارق نیز دستگیر شدند.

 241 مورد جعل و کلاهبرداری
فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین گفت: امسال ٢۴١ مورد جعل و کلاهبرداری در استان صورت گرفته که ١١٨ مورد کشف شده و ١۴۵ نفر نیز دستگیر شده‌اند.
سردار مظاهری ادامه داد: 42 نفر نیز در بحث قاچاق کالا، دام، مواد یارانه‌ای و سوخت با ارزش بیش از دو میلیارد ریال دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.
وی عنوان کرد: طی سال جاری دو فقره زمین خواری، شش موتور سیکلت، 16 هزار قلم لوازم آرایشی، 16 دستگاه جاروبرقی و یک هزار و 400 ساعت مچی  قاچاق کشف شده است.

 28 درصد تماس‌ها با 110 مزاحمت‌های تلفنی است
سردار مظاهری در خصوص تماس‌های تلفنی با 110 نیز گفت: در سال جاری 28 درصد تماس‌های تلفنی با 110 مربوط به مزاحمت‌های تلفنی است که در مجموع در این مدت  42 هزار و 117 مورد تماس تلفنی با سامانه 110 انجام شده که بیش از 17 هزار فقره آن عملیاتی شده است.
وی با اشاره به تشکیل 65 مورد پرونده در فضای مجازی، افزود: بیشتر این پرونده‌ها در خصوص برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز و مسایل اخلاقی است.
وی ادامه داد: شاخص ترین پرونده‌های فضای مجازی استان تهدید و اخاذی با ارزش ریالی 700 میلیون ریال و 80 میلیون ریال بوده است.

 کشف 600 کیلو گرم مواد مخدر
مظاهری با اشاره به اینکه طی سال جاری 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، افزود: در این خصوص 653 نفر دستگیر  و هشت باند توزیع مواد مخدر متلاشی و 19 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.
وی  در خصوص سرقت نافرجام بانک تجارت شهرستان بجنورد طی دو هفته گذشته نیزافزود: خوشبختانه با اقدام مناسب مأمور حفاظت بانک و حضور سریع پلیس در محل، سارقان متواری شدند که در حال حاضر خودرو و پلاک خودروی سارقان که سرقتی بوده، کشف شده و پیگیری در خصوص دستگیری سارقان همچنان ادامه دارد.

 وقوع 3 فقره قتل
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: میزان وقوع قتل در استان در سال جاری سه فقره در شهرستان‌های شیروان، مانه و سملقان و بجنورد بوده که قاتلین هر سه پرونده دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 افزایش8 درصدی تصادفات درون شهری
سردار مظاهری همچنین گفت: در حوزه تصادفات درون شهری در سال جاری ۴٧٩ فقره تصادف با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان رخ داده که در این تصادفات هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.وی افزود: ٣٩٧ فقره تصادف نیز در جاده‌های برون شهری خراسان شمالی رخ داده و ٣٢ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
وی درباره تمهیدات نیروی انتظامی در ایام تابستان نیزگفت: باتوجه به تغییر فصل سال از بهار به تابستان تغییر رویکرد در پوشش افراد این موضوع کماکان در دستور کار نیروی انتظامی قراردارد که در این خصوص برابر مقررات برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی در ادامه درخصوص حوزه پلیس امنیت اخلاقی گفت: دراین حوزه تاکنون 12 هزار و 352 مورد تذکرات ارشادی صورت گرفته است که نسبت به  مدت مشابه در سال گذشته 76 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: از این تعداد 237 مورد تعهد کتبی و 3 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 برخورد پلیس با حرمت شکنان ماه رمضان
فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی همچنین از برخورد جدی پلیس استان با حرمت شكنان ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی استان در ایام ماه مبارك رمضان طرح‌های ویژه برقراری نظم و امنیت در این ماه را در دستور كار خود قرار داده است.
وی طرح پیشگیری از وقوع جرایم را یكی از این طرح‌ها عنوان كرد و افزود: افزایش گشت‌های انتظامی در ایام ماه رمضان با هدف پیشگیری از سرقت از دیگر طرح‌های ناجا خراسان شمالی همزمان با این ماه مبارک خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.