ایلام – خبرنگار قدس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: تمامی شهرستان های ایلام به دستگاه سنجش ذرات معلق هوا تجهیز می شوند.

تجهیز تمامی شهرستان های ایلام به دستگاه سنجش ذرات

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مازیار سلیمان نژاد با بیان اینکه در حال حاضر هفت ایستگاه سنجش ذرات معلق در شهرستان های استان فعال است، اظهارداشت: یکی از برنامه های این اداره کل نصب دستگاه سنجش ذرات در شهرستان های سیروان، بدره و ملکشاهی است که با نصب و راه اندازی این دستگاه در شهرستان های یاده شده، تمامی شهرستانها به دستگاه سنجش ذرات معلق مجهز شده و شبکه پایش گرد و غبار تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ لغایت ۲۲ خرداد هرسال به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده و امسال از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شعار «به‌سوی طبیعت برای زندگی» تعیین شده است که در آن دو واژه‌ طبیعت و زندگی مکمل یکدیگر هستند، اظهارداشت: در راستای حفاظت بیشتر و بهتر از محیط زیست، اقدامات مناسبی همچون ساماندهی و افزایش نیروی انسانی اداره کل در حوزه یگان های حفاظت و برگزاری کارگاه های آموزشی برای این افراد، تشکیل کمیته اطفاء حریق با حضور انجمن های محیط زیستی انجام گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از فعالیت ۴۰ سازمان مردم نهاد محیط زیستی در استان خبرداد و بیان داشت: مردم استان به خوبی به اهمیت حفظ گونه‌های جانوری پی‌برده‌اند به نحوی که مردمان برخی مناطق استان مثل پهله زرین آباد سلاح‌های شکاری خود را تحویل اداره حفاظت محیط زیست داده اند.

مازیار سلیمان نژاد یادآور شد: جهت حفاظت بیشتر از مناطق تحت مدیریت استان، سال گذشته ۱۴ نفر نیروی اجرایی به یگان حفاظت استان اضافه شده که به صورت سه اکیپ، شبانه روزی از گونه های جانوری و مناطق حفاظت شده استان حراست می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.