ضیاء‌الله اعزازی

وظایف نمایندگان مجلس دهم پس ازدیدار با رهبری

 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دهم حول محور 2مبحث مهم اقتصادی و فرهنگی اولویت‌ها و دغدغه‌های معظم‌له را درباره  این 2حوزه مهم پدیدارکرد. بی‌شک مشکلات اقتصادی و فرهنگی مهمترین مسائلی است که در اسرع وقت باید با  جدیت، تلاش و پشتکار همه قوا بخصوص قانونگذاران در اولویت قرار بگیرد. پرواضح است وضعیت اقتصادی کشور، تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها، افزایش آمار بیکاران و تحصیل‌کردگان خانه‌نشین بحرانی و نگران‌کننده است از این رو اولویت اول کشور همانگونه که در نامگذاری سال95 مشهود است اولویت اقتصادی با تکیه بر الگوی مقاومت اقتصادی است که باید در الگو و عمل رعایت و عملیاتی شود.  مسأله اشتغال‌زایی، بیکاری و مشکلاتی که تولید کشور را تا مرز نیمه‌تعطیلی کشانده است از مسایل بزرگی است که نیازمند عزم ملی برای حل و فصل یکایک آن‌هاست، از این رو اشتغالزایی و افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه تولید اعم از داخلی و خارجی از اولویت‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود که لازم است با محوریت اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از تولیدات داخلی صورت بگیرد. حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی، مبارزه با قاچاق و کنترل مبادی ورودی کشور از مهمترین مسایلی است که برای تولید و اشتغالزایی باید بدان توجه ویژه‌ای شود تا برخی رانت‌خواران و ویژه‌خواران از فرصت‌هایی که در اختیار دارند  تولید را با قاچاق کالا  بیش از این در معرض آسیب قرار ندهند.
هنگامی که آمار جوانان تحصیلکرده بیکار هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد و خروجی دانشگاه‌های ما جوانانی تحصیلکرده‌اند که در گوشه منزل دغدغه بزرگی برای والدینشان می‌شوند، اینجاست که باید گفت نظام از بیکاران خجالت می‌کشد. جوانی که در منزل به دلیل بیکاری افسرده است و با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و خانواده برای اشتغال او به هر کاری مبادرت می‌کنند تا مشکل اشتغال فرزندشان را حل کنند باز هم باید گفت نظام از این خانواده‌ها و فرزندانشان خجالت می‌کشد، از این رو وقت آن رسیده که نمایندگان مجلس دهم آستین‌ها را بالا زده تا با مبارزه با فسادهای اقتصادی، رانت‌خواری و جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولید و مصرف داخلی همانگونه که مقام معظم رهبری بر موضوعات اشاره شده تأکید کردند همراه و همگام برای حل مشکلات معیشتی و اشتغال ملت قدم‌های محکم و مثبتی بردارند.
مسلماً آنچه موفقیت نمایندگان مجلس دهم و همه مسؤولان را در دستیابی به اهداف اقتصادی و فرهنگی میسر می‌سازد، پرهیز از جناحی‌بازی و سیاسی‌کاری است . وحدت اصلی ترین نیاز امروز کشور برای حل مسایلی است که  مبتلا‌به جامعه شده، از این رو با توجه به اینکه هر 2رقیب اصلی سیاسی کشور در مجلس شورای اسلامی از کرسی‌های نسبتا متوازنی برخوردارند، به نظر می‌رسد نیازمند وحدت نظری هستیم تا جدای از اختلاف سلیقه‌ها و تنوع سلایق بتوان در راه تحقق مطالبات به حق ملت گام‌های اساسی برداشت. آنچه نمایندگان مجلس دهم بدان باید به عنوان یک اصل مهم توجه کنند حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است چرا که منافع ملی ارجح به منافع جناحی و سلایق سیاسی است. بی شک اختلاف‌نظرهایی که موجب فراموشی مردم شود همان ضربه‌ای است که می‌تواند ما را از اهداف آرمانی نظام اسلامی دور کند و مردم را در گرداب مشکلات غوطه‌ور کند.
مسایل فرهنگی همانند مشکلات اقتصادی یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران است. به‌طور یقین صدا و سیما در کنار سینما و انتشارات، پرچمداران بزرگ رسالت فرهنگی کشور هستند که باید با محتواسازی و ارائه برنامه‌های اصیل ایرانی، اسلامی و توجه به مسایل علمی و فرهنگی مورد نیاز کشور، همچنین ساخت برنامه‌هایی که می‎تواند در حفظ بنیان خانواده و توجه به ارزش‌های اخلاقی تأثیرگذار باشد، اقدام کنند.
بومی کردن کتاب‌های مدارس و دانشگاهی مطابق با اولویت‌های فرهنگی و دینی  می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی که به نوعی تهاجم و تخاصم فرهنگی غرب علیه نظام جمهوری اسلامی است را خنثی کند؛ از این رو وقت آن فرارسیده که  نمایندگان مجلس دهم با انرژی مضاعف برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم اقدام کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.