۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
کد خبر: 389824

قدس آنلاین/ آرش شفاعی: حال و هوای سینمای ایران خوشبختانه همچنان خوب است و با مقایسه فروش و رونق سینمای۹۵ با سال گذشته می‌‍توان به این نتیجه رسید که تب سینما رفتن، یک تب زودگذر و ناگهانی نبوده است و به یک عادت در زندگی بدل شده است.

چشم ها به «بارکد» دوخته شده است

تنوع فیلم‌های سینمایی اکران شده هم دلیل خوبی بوده است که مردم اکران سینماها را از دست ندهند. در این 3ماه هم فیلم‌های طنز اکران شده است، هم فیلم‌های اجتماعی و هم فیلم‌های ژانر دفاع مقدس و در همه ژانرها هم شاهد فروش‌ خیره‌کننده بوده‌ایم.

 مقایسه اردیبهشت امسال و پارسال
در اردیبهشت سال گذشته، کمتر از 900هزار نفر از مردم به سینما رفته بودند اما این آمار در اردیبهشت امسال به بیش از 3میلیون نفر رسیده است، این درحالی است که قیمت بلیت سینماها نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است. از نظر میزان فروش هم، شاهد رشد 5برابری فروش نسبت به ماه دوم سال94 هستیم که نشان می‌دهد شیب تند رشد صعودی تماشاگران در سینمای ایران در بهار94 از شتاب نیفتاده است.
در این میان اکران یک فیلم جدید از امروز، فرصت تازه‌ای به اکران می‌دهد و مردم انتخاب تازه‌ای برای دیدن یک فیلم خوش ساخت با مضمون طنز از کارگردانی دارند که کارهای قبلی‎اش مورد اقبال مخاطبان بوده است.
مصطفی کیایی پس از تجربه فیلم‎های «خط ویژه» و «عصر یخبندان» از امروز «بارکد» را در سینماهای کشور به مخاطبان سینما عرضه خواهد کرد.
در این فیلم پرستاره بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی و رضا کیانیان بازی کرده‎اند و پخش فیلم برعهده فیلمیران است.
یکی دیگر از تغییرات اکران این است که از هفته آینده فیلم «سه ونیم» ساخته نقی نعمتی که محصول سال89 است پس از 6سال در گروه هنر و تجربه اکران می‎‌شود .
این فیلم که در آن سمانه وفایی‌زاده، نگار حسن‌زاده، شوکا کریمی و مهدی پورموسی بازی می‌کنند، در فستیوال‌های جهانی ورشو، تورین، آنکارا، پوسان، گنت بلژیک، دهلی نو ، مونترال، پان آسیای لندن، فبیو فست پراک، تایتانیک مجارستان، لیل فرانسه، یو سی ال ای امریکا و...حضور داشته است .

 فرصت فروش بیشتر برای «من سالوادور نیستم»
ماه مبارک رمضان از دیروز آغاز شده است و یکی از دغدغه‌های سینماداران و مسؤولان سینمایی در این ایام افت فروش است، به همین دلیل هرسال طرح ویژه اکران ماه‌مبارک رمضان پیش بینی می‌شود.
نکته مهم درباره اکران امسال فیلم‌های سینمایی این است که به جز فیلم «50 کیلو آلبالو» فیلم های اکران نوروزی که هرکدام فروش های رؤیایی را تجربه کردند، اجازه پیدا کردند که در این طرح حضور داشته باشند و همچنان بفروشند.
بر این اساس فیلم‌های «ابد و یک روز» و «بادیگارد» در پردیس سینمایی کورش، ملت، ماندانا، زندگی، چهارسو، آزادی، کیان به نمایش در می‌آیند و «من سالوادور نیستم» نیز علاوه بر ادامه اکران در تهران، در شهرستان‌ها به اکران خود ادامه می دهد و به این ترتیب فرصت دارد همچنان به رکوردشکنی‌های خود ادامه بدهد.
فیلم سینمایی «کفش هایم کو» دیگر فیلم اکران نوروزی در پردیس های زندگی، کورش، آزادی اکران خواهد شد. همچنین در فرهنگسرای اندیشه از ساعت 21:30 به نمایش درمی آید.

 فیلم های خاطره انگیز در چارسو
خبر دیگری که شاید برای دوستداران حرفه‌ای سینما جالب باشد این است که در شب‌های ماه مبارک رمضان، فیلم های خاطره‌انگیز سینمای ایران در سینماتک پردیس چارسو روی پرده می‌رود.
این پردیس سینمایی 30فیلم خاطره‌انگیز از 30کارگردان سینمای ایران را انتخاب کرده است و  تا 22تیر هر شب ساعت یک بامداد در این پردیس به نمایش در می آید.
در این برنامه که با عنوان «30 شب، 30 کارگردان» برگزار می‌شود، آثاری از چند نسل از کارگردانان سینمای ایران روی پرده می‎رود و قرار است عواید حاصل از بلیت‌فروشی این فیلم‎ها به امور خیریه اختصاص یابد. در این برنامه که از دیشب با اکران فیلم دلشدگان علی حاتمی آغاز شد، از امشب تا 22 تیر به ترتیب این فیلم‌ها به نمایش درخواهد آمد: شاید وقتی دیگر / بهرام بیضایی، دونده / امیر نادری، دو زن / تهمینه میلانی، شیر سنگی / مسعود جعفری جوزانی، مارمولک / کمال تبریزی،  طلسم / داریوش فرهنگ ، آبادانی ها / کیانوش عیاری، شب یلدا / کیومرث پوراحمد، اعتراض / مسعود کیمیایی، زیر پوست شهر/ رخشان بنی اعتماد، شوکران / بهروز افخمی، کانی مانگا / سیف الله داد ، نان و عشق، موتور هزار / ابوالحسن داوودی، عروس آتش / خسرو سینایی، یکبار برای همیشه / سیروس الوند،  نیاز/ علیرضا داود نژاد،
چهارشنبه ‏سوری / اصغر فرهادی، پناهنده / رسول ملاقلی پور، خانه دوست کجاست / عباس کیارستمی، همسر / مهدی فخیم زاده، لیلا / داریوش مهرجویی، رنگ خدا / مجید مجیدی، آدم برفی / داود میرباقری، خانه خلوت / مهدی صباغ زاده، نفس عمیق / پرویز شهبازی، نار و نی / سعید ابراهیمی فر، کاغذ بی خط / ناصر تقوایی، آژانس شیشه ای/
ابراهیم حاتمی کیا و پرده آخر / واروژ کریم مسیحی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.