قدس آنلاین: شهردار منطقه ثامن گفت: منطقه ثامن تا پایان سال جاری به شبکه جهانی جوامع ایمن شهری ملحق می‌شود.

منطقه ثامن به شبکه جهانی جوامع ایمن شهری ملحق می‌شود

حمید ضمیری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه امروزه ایمنی و پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث از جمله مقولاتی است که نیازمند اندیشه و تامل و همچنین طراحی و برنامه‌ریزی دقیق است، اظهار داشت: شهرداری منطقه ثامن برای تحقق این مهم، اقدامات گسترده‌ای انجام داده است به دنبال ملحق شدن به جمع شبکه جهانی جوامع ایمن شهری است.
ضمیری با اشاره به بازدید های مکرر مسئولان سوئد و سوئیس از منطقه ثامن مشهد مقدس، گفت: نماینده سازمان ملل نیز از این منطقه بازدید داشت و بعد از این بازدید ها، مسیر های شاخص اعلام شد و شهرداری منطقه در مسیر نیل به این شاخص‌ها گام برمی‌دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از این شاخص ها و موضوعات ایمنی از قبل مورد توجه شهرداری منطقه ثامن بوده و محوریت کار آن بوده است، تصریح کرد: کارشناسان پس از بازدید خود سطح کیفی اقدامات انجام شده و شرایط کنونی را خوب ارزیابی کردند و فرم هایی برای ارائه به مسئولان مربوطه در دست تهیه است.
ضمیری در ادامه افزود: منطقه ثامن تا پایان سال جاری به شبکه جهانی جوامع شهرهای ایمن ملحق می‌شود و در همین خصوص 8 کارگروه متشکل از کارگروه عمران شهری، زیست محیطی، زیارت، ایمنی و غیره تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه طبق سیاستگذاری های انجام شده و در راستای تحقق شاخص های مدون، پروژه های اقامتی و هتل‌ها و ... موظف به داشتن پد هلیکوپتر می‌باشند، گفت: تمامی بوستان‌ها و مکان های عمومی سطح منطقه ثامن ایمن‌سازی شده و طرح مناسب سازی معابر نیز دردست اجرا است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.