رئیس سازمان زندان‌ها گفت: حذف معاونت امنیتی سازمان زندان‌ها تصمیمی غلط از سوی رئیس وقت قوه‌قضاییه بود که با دستور رئیس فعلی دستگاه قضایی و انتصاب آقای سلیمانی دوباره احیا شد.

حذف معاونت امنیتی سازمان زندان‌ها تصمیم غلط رئیس وقت قوه‌قضاییه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل زندانهای استان تهران گفت: آقای سلیمانی اصرار داشتند به دلیل طولانی شدن مسولیتشان جای دیگری مشغول به کار شوند که تلاش کردیم تهران بمانند.وی با بیان اینکه در سالهای قبل به دلیل تصمیم غلط ریاست وقت قوه قضاییه و بدون نظر سازمان زندانها معاونت امنیتی سازمان زندانها حذف شد افزود: با دستور رییس قوه قضاییه این معاونت احیا شد و آقای سلیمانی را بعنوان معاونت امنیتی منصوب کردیم.جهانگیر اظهارداشت: راه‌اندازی 35 بازداشتگاه تاکنون در دستور کار بوده که 25 مورد آن به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم با تأمین اعتبارات سایر اردوگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم.رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: در کل کشور 214 هزار زندانی داریم که تهران با 32 هزار زندانی بیشترین جمعیت زندانی کشور را دارد. کمبود بودجه و اعتبارات باعث می شود سیستم‌هایی که به وظایف‌شان عمل می کردند با تراکم جمعیت نتوانند به طور کامل خدمت‌رسانی کنند و همین امر باعث نارضایتی می‌شود که شورش در زندان را به دنبال دارد.وی ادامه داد: باید برنامه ریزی برای ارائه خدمت رسانی بهتر صورت گیرد البته این به آن معنا نیست که در راستای کاهش جمعیت کیفری اقدامی نکنیم. اگر امروز گفته می شود در برخی زندان‌ها کلاهبرداری صورت می گیرد که البته ما کاهش دادیم باید خلاءهای قانونی را برطرف کنیم.اگر نتوانیم آمادگی لازم را داشته باشیم همیشه مجرمین و متهمین یک قدم از ما جلوتر خواهند بود.جهانگیر گفت: زندان تهران 2700 نفر پرسنل دارد اما تنها یک سوم رسمی هستند، وقتی ما توازن بین پرسنل رسمی و موقت مان برقرار نیست اینجا حتما باید انتظار یک شکست امنیتی را داشته باشیم.رئیس سازمان زندان‌ها گفت: باید میزان تحمل خود را برای ورود جمعیت کیفری و قابلیت تطبیق خود را بالا ببریم. مثلا 20 سال قبل ورود موبایل به زندان معضل نبوده اما امروز هست و قوانین لازم تبیین نشده است و چون قانون نداریم پرونده ها بسته می‌شود. در عین حال که تخلف و جرایم در بین پرسنل سازمان بسیار کم است اما همان کم برای ما بسیار زیاد است، باید مدیران در سطح زندان ها تلاش کنند که حتی یک تخلف صورت نگیرد.
وی افزود: امروز ما بیشترین تعامل را با دادگستری‌ و دادسراها داریم؛ امروز تعداد زیادی از زندانیان به عنوان زندانیان بلاتکلیف هستند چون حکمی برایشان صادر نشده است، باید با همکاری رؤسای دادگستری کل به دنبال تعیین تکلیف سریع‌تر این زندانیان باشیم. طبق آمار میانگین ماندگاری این دسته از زندانیان در حال کاهش است اما در کشور 25 درصد زندانیان تحت قرار در زندان هستند و این آمار خوبی نیست.  سال گذشته 250 هزار نفر از زندانیانی که تحت قرار وارد شدند در کمتر از 10 روز رفته‌اند. ورودی زندان‌ها کاهش پیدا کرده و باید تلاش کنیم این آمار باز هم کمتر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.