قدس آنلاین- لرستان : باید تلاش کنیم جلسات و محافل قرآنی تاثیرگذاری خود بر مردم برا داشته باشد چراکه جوانی که در این مجالس و محافل قرآنی حضور می‌یابد به دنبال گناه نمی‌رود لذا ضرورت دارد فرهنگ قرآنی در جامعه رواج پیدا کند.

ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  سیداحمد میرعمادی،در مراسم افتتاحیه برنامه جزءخوانی و جمع‌خوانی قرآن‌کریم که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: مهمترین ویژگی و عظمت ماه رمضان به‌خاطر نزول قرآن است چراکه قرآن عهد خداست و از شایستگی برای هدایت، نورانیت و معنویت برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که تلاوت قرآن مقدمه تدبر و تدبر در قرآن نیز مقدمه عمل به قرآن است، افزود: خداوند متعال در قرآن به بندگان دستور داده که هرچه می‌توانید قرآن تلاوت کنید و در دستورات دینی ما نیز تاکید بر این شده که روزانه ۵۰ آیه قرآن قرائت شود.

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) نیز فرموده است: قرآن عهد خدا بین خود و بندگان است پس حداقل روزی ۵۰ آیه تلاوت کنید و در سیره معصومین نیز وجود دارد که آنان هر سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کردند.

امام جمعه خرم آباد با یادآوری این‌که تلاوت قرآن یاد خداست و سبب نورانیت و شفاست، افزود: در روایات اسلامی ما به مسئله تلاوت قرآن به‌ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید فراوان شده است.

وی در ادامه با تقدیر از برگزار کنندگان برنامه جزءخوانی و جمع‌خوانی، گفت: جمع‌خوانی قرآن که به‌عنوان ابتکار صدا و سیما به‌عنوان یک سنت حسنه در کشور رواج پیدا کرده است تبعیت از سیره رسول مکرم اسلام است.

آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: نبی مکرم اسلام آیاتی که بر وی نازل می‌شد را به مسلمانان و مؤمنان یاد می‌داد و آن‌گاه آنان را تشویق به تلاوت این آیات می‌کرد.

وی با بیان این‌که پیامبراسلام(ص) تعلیم قرآن را بهترین عمل می‌دانست، ادامه داد: در روایات آمده است که درجات بهشتیان به تعداد آیاتی است که تلاوت می‌شود.

این مفسر قرآن‌کریم حضور در محافل قرآنی را افتخار دانست و گفت: تلاوت قرآن زنده کننده دل‌هاست و سفارش پیامبر نیز این بود که مبادا از تلاوت قرآن غافل شویم چراکه قران بازدارنده از گناه و لغزش و معصیت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که بهترین محفل و مجلس برای انسان مجلسی است که در آن قرآن تلاوت می‌شود، افزود: پرداختن به محافل قرآنی برای امروز جامعه ما یک ضرورت است چراکه قرآن سبب زیبا شدن زندگی انسان می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که ما باید به دنیال ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه باشیم، اضافه کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بر این است که مردم زندگی قرآنی داشته باشند و جامعه ما یک جامعه قرآنی باشد.

این مفسر قرآن با بیان این‌که تلاوت قرآن مقدمه تدبر و تدبر در قرآن نیز مقدمه عمل به قرآن است، افزود: باید تلاش کنیم این جلسات و محافل قرآنی تاثیرگذاری خود بر مردم به‌ویژه جوانان را داشته باشد چراکه جوانی که در این مجالس و محافل قرآنی حضور می‌یابد به دنبال گناه نمی‌رود لذا ضرورت دارد فرهنگ قرآنی در جامعه رواج پیدا کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.