رئیس شعبه سیزدهم مجلس از لغو جلسه روسای شعب با نائب رئیسان مجلس برای تعیین ترکیب کمیسیون ها و موکول شدن ان به روز یکشنبه خبر داد.

جلسه روسای شعب لغو شد/ نمایندگان حاضر به انصراف نشدند

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر از لغو جلسه روز چهارشنبه روسای شعب و نائب رئیسان مجلس برای تعیین ترکیب نهایی کمیسیون های مجلس خبر داد. نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: در جلسه روسای شعب و نائب رئیسان مجلس برای تعیین ترکیب کمیسیون ها باید نمایندگان متقاضی کمیسیون های پر تراکم نیز حضور یابند و از رزومه خود دفاع کنند اما امروز نمایندگان به حوزه های انتخابیه سفر کرده اند و نمی توانند در جلسه حضور یابند لذا جلسه لغو شده است. وی گفت: هیات رئیسه اعلام کرده است که جلسه روسای شعب یکشنبه بعد از جلسه علنی برگزار خواهد شد.
حسینی کیا در خصوص جلسه روز گذشته نواب رئیس مجلس با نمایندگان متقاضی کمیسیون های پر تراکم گفت: در این جلسه افراد گزارشی از رزومه کاری خود دادند اما هیچ کس از در خواست خود برای عضویت در این کمیسیون ها انصراف نداد. وی گفت: در جلسه شعب پس از گزارش نمایندگان از رزومه کاری خود روسای شعب در مورد حضور افراد در کمیسیون ها رای می دهند.
به گزارش مهر طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سقف تعداد اعضای کمیسیون های تخصصی ۲۳ نفر است اما برای ۶ کمیسیون مجلس متقاضیان بیش از تعداد قانونی است. کمیسیون های برنامه و بودجه، امنیت ملی، اقتصاد، صنایع و معادن، آموزش و تحقیقات، انرژی درااری متقاضی بیش از سقف قانون ی هستند و کمیسیون های مانند فرهنگی، شوراها و قضایی دارای ۳ تا ۴ متقاضی هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.