قدس آنلاین-شهرکرد، آناهیتا موجودی؛  طبق تفاهم نامه هایی که با دانشگاههای شهرکرد و آموزش و پرورش منعقد شده ،تلاش می شود تا فضای پارکها بیشتر بصورت فرهنگی باشد.

سرانه فضای سبز شهری در شهرکرد از حد استاندارد جهانی و کشوری نیز بالاتر است

به گزارش قدس آنلاین ،مدیر عامل پارک ها و فضای سبز استان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد : امروز پارکها و فضای سبز شهر نقش مهمی در حل مشکلات روحی و روانی و کاهش استرسها دارد ، همچنین پارکها نقش بسزایی در زیبایی شهر دارند بنابراین نگهداری این فضا ها  بسیار مهم است.

مجید جلالی گفت : امروزه سرانه فضای سبز شهری 8/11 می باشد که در شهرکرد این رقم  4/18 است که این رقم به نسبت استانداردهای جهانی و کشوری بسیار بالاتر است و همچنین شهرکرد یکی از تمیزترین شهرهای کشور است.

جلالی همچنین عنوان کرد ، در زمینه نگهداری از فضای سبز شهری ،شهرکرد یکی از شهرهای پیشرو در کشور می باشد که عمده آبیاری آن از چاه و قنات است و برای کمتر از یک در صد این آبیاری از آب شرب استفاده می شود و از لحاظ آب رسانی یکی از ملاک ها جهت کنترل منابع آبی است.51% آبیاری فضای سبز در کشور بصورت آبیاری تحت فشار صورت می گیرد که این رقم در شهرکرد 67% است.تعداد پارکهای شهرکرد در مجموع 52 عدد است که از این تعداد 16 پارک شهری و 36 پارک محله ای با مقیاس کوچک وجود دارد.

وی اشاره کرد درخت های  کاشته شده  در پارک ها از گونه های بید ، کاج، سرو کوهی و توت وحشی می باشند.کل فضای سبز پارک ها در شهرکرد 320 هکتار است.

جلالی تصریح کرد، طبق تفاهم نامه هایی که با دانشگاههای شهرکرد و آموزش و پرورش منعقد شده ،تلاش می شود تا فضای پارها بیشتر بصورت فرهنگی باشد.

نصب کفپوش در هفت پارک، نصب اقلام ورزشی جدید در پارک ها ،کاشت بیست هکتار گل محمدی بین میراباد و منظریه ،کاشت درخت و درختچه در شمال غربی شهر بالغ بر 4/11 هکتار و تکمیل کاشت درخت در تپه نورالشهدا در حدود4000 اصله ،از جمله برنامه های آینده این سازمان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.