مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزایش برداشت از میادین مشترک را مصداق عمل به اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: تا پایان امسال تولید ما از پارس جنوبی با قطر برابر می شود.

تولید ایران از پارس جنوبی تا پایان امسال با قطر برابر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، علی‌اکبر شعبانپور، با اشاره به راه‌اندازی فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تا امسال، اظهار کرد: همانطور که پیش تر نیز اعلام کردیم امسال، سال پنج فازی پارس جنوبی خواهد بود که افتتاح پنج فاز استاندارد در طول یکسال در تاریخ ما بی‌سابقه است و به نوعی رکود به شمار می‌رود.

وی این رکورد را نتیجه سیاستهای وزارت نفت برای توسعه هرچه سریع‌تر میدانهای مشترک دانست و گفت: پس از اجرای برجام و گشایش مراودات بین‌المللی باید برای افزایش تولید نفت و گاز هرچه سریع‌تر اقدام کنیم و با توجه به برنامه‌های صادرات گاز و توسعه صنایع متکی به آن، ناگزیر به افزایش تولید هستیم.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، گشایشهای ایجادشده در دوران پسابرجام را گسترده برشمرد و ادامه داد: در مناسبات مختلف از جمله بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شاهد افزایش تردد شرکتهای خارجی در ایران بودیم و مذاکراتی که این شرکتها با شرکتهای داخلی برای همکاری انجام دادند، نشان از رقابت آنها با یکدیگر برای راهیابی به فرصتهای سرمایه‌گذاری ایران است.

وی به انتظارها از شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد و گفت: توسعه هرچه سریع‌تر فازهای پارس جنوبی درخواست مدیریت شرکت ملی نفت ایران و همچنین مقام عالی وزارت نفت است و قطعا اگر این مقامات به تعهدات خود برای حمایت و تامین مالی پروژه‌ها پایبند باشند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

شعبانپور با تاکید بر افزایش چشمگیر تولید گاز تا پایان امسال، خاطرنشان کرد: با عمل به تعهداتمان انتظار داریم تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان امسال با قطر برابر شود، اما لازمه آن حمایت همه‌جانبه و تامین اعتبارات مورد نیاز است.

وی به پرهیز از شعار در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی افزایش برداشت از میدانهای مشترک است و ما برای پرهیز از شعارزدگی باید برداشت از میدانهای مشترک را همپای کشورهای همسایه افزایش دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.