۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: 390788

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن محکومیت پهپادی آمریکا علیه رهبر سابق طالبان افغان در خاک پاکستان اظهارداشت که این حملات قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان احترام بگذارد.

آمریکا، احترام بگذارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از مخالفت شدید پاکستان، دولت چین نیز پس از گذشت چند هفته، در حمایت از این کشور علیه حمله پهپادی آمریکا در ایالت بلوچستان وارد میدان شده است.

«هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که حمله پهپادی علیه رهبر سابق طالبان افغان در خاک پاکستان خلاف حاکمیت پاکستان است.

وی اظهار داشت: پاکستان برای روند صلح افغانستان و مبارزه با تروریسم در منطقه اقدامات زیادی انجام داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: گروه چهارجانبه مذاکرات روند صلح که برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان تشکیل شده است، مسئولیت دستیابی به صلح و امنیت در این کشور را بر عهده دارد.

محکومیت حمله پهپادی آمریکا علیه «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان افغان در ایالت بلوچستان از سوی مقامات اسلام‌آباد ادامه دارد و این امر باعث تنش بیشتر در روابط واشنگتن – اسلام‌آباد شده است.

رسانه‌های پاکستانی پیش از این نیز اعلام کرده بودند که هیئت عالی رتبه آمریکا برای گفت‌وگو در مورد این حمله پهپادی وارد اسلام‌آباد شده است.

گفته می‌شود که مقامات اسلام‌آباد در دیدار با هیئت آمریکایی ملاحظاتی را در مورد این حمله مطرح خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.