قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه بستان آباد بی هویتی فرهنگی را از دستاوردهای نفوذ فرهنگی عنوان کرد و گفت: مسئولان باید اقدامی اساسی برای تهاجم فرهنگی اعمال کنند.

بی هویتی فرهنگی از دستاوردهای نفوذ فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  حجت الاسلام سید رضا رضوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بستان اباد با اشاره به سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام راحل با آن همه شجاعت و روحیه قوی، همیشه دغدغه فرهنگی داشتند.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی جامعه نیاز به مدیریت حساب شده دارد،افزود: امروز دشمن به فکر بی هویت کردن فرهنگ جامعه اسلامی است و در نوک این حمله، جوانان را مورد هدف قرار داده است.
حجت الاسلام رضوی خاطر نشان کرد: امروز تهاجم فرهنگی با ابعاد گسترده و با استفاده از وسایل نرم افزاری و سخت افزاری بیش از هر روز دیگر به چشم می خورد.
وی با اشاره به اینکه دشمن بر علیه اسلام و ارزش های انسانی در جوامع اسلامی وارد معرکه شده است، گفت: عمده هدف دشمن بی ارزش کردن ارزش های اسلامی می باشد.
امام جمعه بستان آباد با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی کشور در حد صفر است، افزود: مردم باید اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی داشته باشند.
رضوی همچنین با یادآوری مصرف بی رویه در کشور گفت: متاسفانه کشور ما در دنیا جزو پر مصرف ترین کشورهاست که این موضوع با دین اسلام سازگاری ندارد.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) از آن به عنوان بزرگ بانوی اسلام و پشتوانه اصلی پیامبر (ص) یاد کرد و افزود: حضرت خدیجه کلید مقاومت جامعه اسلامی در محاصره شعب ابی طالب بود.
امام جمعه بستان آباد خاطر نشان کرد: در دین ما با داشتن چنین ظرفیت های الگویی، جای تاسف است که از جوامع غربی الگو پذیری صورت بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.