رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی به مناسبت درگذشت زنده‌یاد سبزواری نوشت: این استاد بزرگ، شعر فاخر خود را در سراسر دوران انقلاب اسلامی در خدمت به ایمان و آزادی و عدالت نهاد.

 زنده‌یاد سبزواری شعر فاخر خود را در خدمت به ایمان و آزادی و عدالت نهاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در نخستین ساعات روز شنبه، بیست‌ودوم خردادماه 1395، استاد حمید سبزواری، شاعر نامدار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دار فانی را وداع گفت. به همین مناسبت غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درگذشت این شاعر گران‌قدر و فرزانه را تسلیت گفت. متن پیام مذکور بدین شرح است:

«باسمه‌تعالی

حمید سبزواری، شاعر توانا و بلندآوازۀ انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس، جهان را بدرود گفت و به دیدار پروردگار خود شتافت. این استاد بزرگ، شعر فاخر خود را در سراسر دوران انقلاب اسلامی در خدمت به ایمان و آزادی و عدالت نهاد و سرود پیروزی و بانگ آزادی سر داد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت پیر شاعران انقلاب را به بازماندگان ایشان و به جامعۀ ادبی کشور تسلیت می‌گوید و برای آن شادروان از درگاه خداوند متعال مغفرت و علو درجات مسئلت می‌کند.

غلامعلی حدادّ عادل

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی
95/3/22»

حسین آقا ممتحنی، مشهور به حمید سبزواری (زادۀ 1304 سبزوار)، شاعر معاصر ایران و دارندۀ نشان افتخار جهادگر عرصۀ فرهنگ و هنر بود. از جملۀ آثار شادوران استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیدۀ ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد. مرحوم سبزواری در نتیجۀ مبارزات جانانۀ انقلابی، سال‌ها تلاش صادقانۀ شغلی و ذوق و قریحۀ بالای شاعری افتخارات متعددی را کسب کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.