قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از کنترل کامل آفات درختان و فضای سبز تبریز خبر داد و گفت: هم اکنون در هیچ نقطه‌ای از شهر وضعیت این آفت در حالت بحرانی نیست.

کرم سفید ریشه در کمین درختان تبریز/ کنترل کامل آفات درختان و فضای سبز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن‌زاده اظهار داشت: متاسفانه تا پیش از این بسیاری از درختان بزرگ شهر در خطر آسیب و آفت فراوان بودند ولی از سه سال پیش کنترل آفات درختان و فضای سبز تبریز آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون آفات درختان تبریز کاملا رصد و کنترل شده است، افزود: در هیچ نقطه از تبریز وضعیت آفت در حالت بحرانی قرار ندارد و می‌توان ادعا کرد تمام آفات درختان سطح تبریز سم پاشی، کنترل شده و اقدامات مورد نیاز انجام یافته است.

وی ادامه داد: شهروندان تبریزی نیز در صورت مشاهده هرگونه آفت در درختان و فضای سبز سطح شهر، موارد را از طریق تماس با روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز به شماره تلفن 33861756 و یا از طریق تماس با تلفن 137 در میان گذاشته و اطلاع رسانی کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز همچنین یادآور شد: در این بین انجام عملیات سم‌پاشی زمستانه که از سه سال پیش در فضای سبز تبریز آغاز شده نیز تاثیر بسزایی در کاهش میزان آفت در بین درختان فضای سبز داشته است.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از آفت کرم سفید ریشه به عنوان عمده آفت موجود در فضای سبز تبریز نام برد و اظهار داشت: این تنها آفتی است که نیاز به برنامه ریزی دقیق جهت جلوگیری از شیوع آن در آینده دارد که این آفت فقط منوط به تبریز نیست و آفت عمومی بین باغات شمالغرب به شمار می‌رود که مقابله با آن عزمی ملی را می‌طلبد.

وی به برنامه‌ریزی سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز برای کنترل این آفت کرم سفید ریشه نیز اشاره داشت و گفت: جلوگیری از کاشت گونه‌های حساس به این آفت و همچنین مقابله از طریق روش‌های مکانیکی، آموزشی، بیولوژیکی و سم پاشی در برخی نقاط، از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز ادامه داد: به طور کلی رویکرد سازمان بدین سمت است که سعی داریم میزان مصرف سم را به دلیل آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از آن، به حداقل برسانیم.

حسن‌زاده تصریح کرد: معمولا سعی می‌شود تا در مواردی که آفت در حال طغیان مشاهده نشده، از سم پاشی استفاده نکنیم و یا حداقل از سمومی که خطرات کمتری داشته باشند، کمک بگیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.