۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: 391263

فتنه های سال ۸۸ که با همکاری و آموزش قبلی آمریکای ها جهت کودتا و تغییر حکومت در ایران انجام شد علاوه برضربه مالی بیش از سیصد میلیارد تومان بابت به آتش کشیدن اتوبوس، بانک و..... و دادن ۲۲ نفر شهید خسارات اقتصادی و امنیتی فراوانی برای کشور به همراه داشت.

نقش فتنه ۸۸ بر تحریم های ضد ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پارس نیوز، انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و حضور 85 درصدی مردم پای صندوق های رأی ضمن شیرین شدن کام مردم ایران می توانست تضمین کننده امنیت ملی باشد و روند صعودی و پیشرفت علمی و اقتصادی چند ساله اخیر کشور سرعت بیشتری ببخشد.

ولی متأسفانه فتنه های سال 88 که با همکاری و آموزش قبلی آمریکای ها جهت کودتا و تغییر حکومت در ایران انجام شد علاوه برضربه مالی بیش از سیصد میلیارد تومان بابت به آتش کشیدن اتوبوس، بانک و..... و دادن 22 نفر شهید خسارات اقتصادی و امنیتی فراوانی برای کشور به همراه داشت.

آمریکای ها و بعضی گروهای داخلی هم فکر آن ها در این سال ها کلیشه ای بافته اند مبنی بر اینکه علت اصلی اعمال تحریم ها سیاست هسته ای ایران و نوع تعاملی که دولت نهم و دهم دراین باره با جامعه بین المللی از قبیل مطرح کردن بحث هلوکاست و ... داشته، می باشد.

در صورتی که بحث هلوکاست در اوایل دولت نهم یعنی سال 84 مطرح شد و از سال 84 تا 88 رابطه خوبی با دنیا داشتیم و کشور نیز از نظر علمی و اقتصادی گام های جهشی خوبی برداشته بود و فشار شدید و تحریم های اقتصادی از سال 89 برملت ایران آغاز شد.

رژیم تحریم های فعلی ایران ریشه در قطعنامه 1929 شورای امنیت دارد که در 25 خرداد 1389 یعنی سالگرد فتنه های 88 با تلاش های چند ماهه آمریکا و متحدانش به تصویب رسید و تمام تحریم های که به عنوان تحریم های یک جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا از آن ها یاد می شود در واقع بر اساس زیرساخت های حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد اعمال شده است.

درست که فتنه های سال 88 و برنامه های نفوذ آمریکا با حضور ملت ایران در 9 دی ماه 88 نقش برآب شد ولی با تضعیف امنیت ملی کشور، آمریکایی ها را به این باور رساند که می شود با کارکردن روی مردم، مردم را درمقابل حاکمیت قرار داد. آمریکایی ها که نتوانستند با اغتشاشات به اهدافشان از قبیل کودتا یا تغییر حکومت و یا روی کارآمدن دولتی همسو با آنها در ایران برسند و فتنه گران نیز که نتوانستند در نتیجه انتخابات و یا با زور و متهم کردن حکومت به تقلب در انتخابات قدرت را در کشور به دست بگیرند.

هر دو در انتقام از ملت ایران به خاطر خلق حماسه 9دی به یک راه آن هم فشار برملت با ایجاد تحریم های اقتصادی فلج کننده رسیدند که می توان در صحبت های مسئولین و تحلیل گران آمریکایی و بیانیه های میر حسین موسوی و مهدی کروبی به این نتیجه دست یافت.

در این باره از مستند ترین اسنادی که در ارتباط میان فتنه سبز و تصمیم غرب برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران نام برد به گزارش "جی سالمون"، خبرنگار امور ایران در روزنامه وال استریت ژرنال مبنی برسفرمحسن مخملباف به آمریکا در اواخر سال 88 به عنوان نماینده میرحسین موسوی اشاره نمود که وی به اوباما پیام داده است که جنبش سبز در ایران از اعمال تحریم های اقتصادی هدفمند حمایت می کند و شما با فشارهای اقتصادی بر ایران از نیروهای دموکراتیک در ایران حمایت علنی کنید. این روزنامه در همان تاریخ نوشت: حضور مخملباف به نمایندگی از موسوی در آمریکا و درخواست وی برای اعمال تحریم ها علیه ایران به برخی اختلاف نظرها در آمریکا درباره مفید بودن یا نبودن تحریم ها،شکل گرفته بود پایان داد و میرحسین موسوی نیز چنین خبرمهمی را هرگز رد نکرد.

نا گفته نماند که مهدی هاشمی که از کارگردانان اصلی فتنه 88 بود نیز گراهای زیادی به آمریکا جهت نوع و نحوه تحریم های اثر گذار داده بود.

اگر این افراد به جای دست درازی به آمریکا و اسرائیل برای نجات آن ها به قانون تاسی می کردند و توهم و یا شک و تردید خود را از طریق مجاری قانونی دنبال می کردند هرگز کشور را با چنین مشکلاتی مواجه نمی نمودند و فردای قیامت نیز شرمنده مردم، شهداء و امام شهداء نبودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معمولی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    بابا این فتنه گران رو اعدام کنید تا بیشتر شر نشدند اوه ببخشید دستهای پشت پرده رو ندیدم!!!!...