قدس آنلاین/ مهناز خجسته نیا: شهردار مشهد، تعیین تکلیف نهایی «الیت» را زمان‌بر اعلام کرد.

تعیین تکلیف «الیت» به زمان نیاز دارد

مرتضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر پایان مهلت ارایه شده از سوی شورای اسلامی شهر مشهد برای شفاف سازی «الیت» و خلف وعده شهرداری گفت: این موضوع در دستور کار معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد قرار گرفته که امیدوارم هر چه زودتر وعده‌ها به نتیجه برسد.
وی که در نشست رسانه ای با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: حتماً در این خصوص تذکر می‌دهم.
وی همچنین پاسخگوی پرسش‌هایی درخصوص اتهامات وارده به مدیریت شهری مشهد در زمینه تخلفات شهرسازی بود.

 تخلف‌های شهرسازی جعلی است
شهردار مشهد با بیان اینکه قانون گریزی را از احدی نمی‌پذیرم، گفت: هر کسی خلاف کرده باید پاسخگو باشد، اما عدالت و انصاف را باید مدنظر داشت.
مرتضوی اتهامات وارده درخصوص تخلفات شهرسازی را جعلی عنوان کرد و اظهار داشت: شورای عالی شهرسازی در حالی این اتهامات را مطرح می‌کند که خودش پاسخگوی سؤالات نیست و فرافکنی می‌کند.
به گفته وی، مدیریت شهری مشهد مجری دستور دیگران نیست، اما هر چه در چارچوب قانون است را اجرا می‌کند.
شهردار مشهد، آخرین وضعیت بلند مرتبه‌سازی در این کلانشهر را مطابق طرح‌های مصوب اعلام کرد و گفت: وقتی طرح جامع شهر مشهد پس از 18 ماه از تصویب ابلاغ نشود، لذا طرح‌های مصوب قبلی ملاک عمل قرار می‌گیرد.
مرتضوی با بیان اینکه طرح مصوب قبلی براساس پهنه بندی‌های انجام شده شمار طبقات مجاز را 8، 14 و حتی 21 تعیین کرده، افزود: این در حالی است که تعلل غیر منطقی نسبت به ابلاغ طرح جامع جدید، سبب سردرگمی و بی برنامگی خواهد شد.
وی در پاسخ به انتقادهای اخیر بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی درباره تخریب بافت تاریخی مشهد نیز گفت: از کسی که معتقد به کرسی داری دانشگاه است و خودش را در جایگاه ریاست پژوهشگاه قرار داده انتظار اظهاراتی با این ادبیات موجب وهن جایگاه علمی او می‌شود.

 ضرورت اصلاح بلندمرتبه سازی
شهردار مشهد انتقادهای مطرح شده درباره ضرورت اصلاح بلند مرتبه سازی در اطراف حرم مطهر را یکی از شعارهای مدیریت کنونی شهر مشهد اعلام کرد و افزود: اگر به حافظه ذهن خود مراجعه کنید، بنده از بدو انتصاب به این موضوع انتقاد داشته ام و همواره متذکر شده ام که هیچ کس حق ندارد اطراف حرم مطهر رضوی را به سیمان، آجر و آهن تبدیل کند.
 وعده ما برای بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر عملی نشد
وی ادامه داد: عده ای هنوز فکر می‌کنند زمان انتخابات است و باید شعارهای سیاسی بدهند، در حالی که اگر راست می‌گویند کارنامه ای تحویل بدهند که نشان بدهد در دوران تصدی آن‌ها چقدر به بافت پیرامونی حرم مطهر کمک شده است؟
به گفته وی، در دو سال اخیر بیش از ده‌ها میلیارد تومان در احیای بافت فرهنگی پیرامون حرم مطهر رضوی از سوی شهرداری مشهد کمک شده، اما مگر این بافت متعلق به ایران اسلامی و کشورهای جهان اسلام نیست، پس چرا دولت به قول هایی که داده است عمل نمی کند؟
مرتضوی با بیان اینکه بارها موضوع کمک‌های دولت و درخواست تسهیلات دولتی مطرح شده، اما هیچ کدام هنوز به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: در مقابل آن فضای سیاسی رسانه ای علیه مدیریت شهری ایجاد کرده اند که خارج از واقعیت است.
وی کاهش 56 درصدی صدور پروانه را گواه کاهش تخلف در شهر مشهد عنوان کرد و گفت: معتقدیم هر چه در چارچوب قانون باشد قابلیت اجرا دارد.

 شرمنده مردم «حاشیه حاشیه»
شهردار مشهد در این جلسه و در پاسخ به سایر سؤالات نیز گفت: نگاه تولیت آستان قدس رضوی به پروژه جهان مال متناسب با کاربری مناسب و متناسب با اقتصاد مقاومتی است که ما نیز 100 درصد از این ایده حمایت می‌کنیم.
وی درخصوص وضعیت «حاشیه حاشیه» نیز گفت: ما شرمنده مردم ساکن در حاشیه حاشیه مشهد هستیم.
مرتضوی در پاسخ به آمار معتادان متجاهر جمع آوری شده نیز افزود: ما هرگز متولی این امر نیستیم هر چند تاکنون ده‌ها برابر دولت برای ساماندهی معتادان کمک کرده ایم.         
وی در ادامه بر پرهیز از رفتارهای سیاسی تأکید کرد و گفت: ما هیچ وقت شروع کننده رفتار سیاسی در مباحث شهری نبوده ایم، زیرا معتقدیم باید برای مردم کار شود و شعارهای سیاسی برای مردم نان و آب نمی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.