نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کمیته‌ای برای بررسی انتقال پایتخت شد.

«تهران را آزاد کنید تا ایران را آباد کنیم»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 23 خرداد) خانه ملت، تذکر شفاهی خود را با این جمله که «تهران را آزاد کنید تا ایران را آباد کنیم»، آغاز و اظهار کرد: تهران مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی، آلودگی هوا، تخریب محیط زیست، ترافیک، کارتن‌خوابها، کودکان کار و آلودگی صوتی دارد که باید برای رسیدگی به این وضعیت اقداماتی انجام شود.

وی افزود: زمانی، بحث انتقال پایتخت سیاسی مطرح شد که برای رسیدن به این مهم باید سدها را از میان برداشت؛ بنابراین استانداری تهران باید با همکاری دستگاهها کمیته‌ای را برای انتقال پایتخت سیاسی، اداری و تجاری تهران در نظر گیرد. برای رسیدن به این آرمان، باید گامهایی برداشته شود تا در افق 1404 بتوانیم به این آرزو دست یابیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: برای انتقال برخی پادگانهای نظامی و برخی از مراکزی که جمعیت در آنجا معنا می‌شود، به خارج از تهران، قانون داریم اما به آن عمل نشده است.

کواکبیان گفت: پایتخت تجاری برخی کشورها با پایتخت سیاسی‌ آنها متفاوت است تا مردم بتوانند راحت زندگی کنند؛ استانداری تهران با همکاری دستگاههای مربوطه کمیته خاصی را برای مشکلات عجیب و غریب تهران تشکیل دهد تا بتوانیم در سه مرحله و با سه گام عملی، به این آرمان دست یابیم.

وی ضمن تسلیت درگذشت حمید سبزواری شاعر انقلاب اسلامی از نامگذاری یکی از خیابانهای تهران به نام وی تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منطق IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    نماینده به ظاهرمنتخب تهران ارث پدریته تو وخانواده ات تهران بمانی با اون حرفات به مردم داری توهین میکنی مگه تو وادمایی مثل تو کی هستیدکه این نظراتو میدید اگه واقعا خیلی دلسوزید شما مجلس بیارید اصفهان یزد یا کرمان ببینم اون فع هم این حرف میزنید متاسفم برا مردم تهران که نماینده مجلس انتخاب کردن
  • asad IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    انشاء الله در مقام حف نباشد و پیگیری مجددانه بهمراه داشته باشد
  • ایران IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    این حرفها به خاطر منفعت شخصی است و نه سخنان کارشناسی شده چون همه کارشناسان بر این باورند که با انتقال پایتخت سیاسی و اداری نه تنها مشکلات تهران حل نمیشود بلکه بر مشکلات کشور افزوده میگردد
  • عاشق بهار IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    آقای کواکبیان آراتون چندتاازآراسفیدپایین تربودبه اندازه رایهاتون نظربدین