سخنگوی قوه قضائیه از آزادی متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان با قرار وثیقه خبر داد و گفت: در پرونده مربوط به دادگستری فعلاً کسی بازداشت نیست.

آزادی متهمان حمله به سفارت عربستان / حضور عوامل سفارتخانه‌ها در پارتی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در  ادامه نود و هفتمین نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده حمله به سفارت عربستان و اینکه آیا متهمان این پرونده محاکمه شده‌اند یا خیر و چند نفر در ارتباط با آن به‌ویژه دادسرای ویژه روحانیت بازداشت هستند، گفت: درباره دادسرای ویژه روحانیت خبر ندارم چون ارتباط سیستماتیک با آنها نداریم اما اگر سؤال کنیم پاسخ می‌دهند.

وی توضیح داد: متهمان پرونده مربوط به دادگستری هنوز محاکمه نشده‌اند و در این پرونده فعلاً کسی بازداشت نیست و متهمان با قرار آزاد شده‌اند اما درباره دادسرای روحانیت اطلاعی ندارم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه براساس قانون مسئولیت مدنی مسئولانی که سبب بروز فسادی را فراهم کنند باید تحت تعقیب قرار بگیرند، آیا در پرونده بابک زنجانی چنین امری صورت گرفته است یا خیر، گفت: تحقیقات مفصلی در این پرونده انجام شده است و همان‌طور که قبلاً گفته‌ام این پرونده متهم ندارد بلکه پرونده 3 تن از متهمان آن به دادگاه آمده است و پرونده هنوز باز است و بازپرس از افراد مختلف تحقیق می‌کند تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده و چه‌کسانی چه‌نقشی در ماجرا داشته‌اند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ممنوعیت تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای افزود: ما قانونی داریم که براساس آن استفاده از ماهواره ممنوع است و اگر کسی خلاف آن عمل کند برخورد می‌شود ضمن اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای علیه نظام و کشور هستند و اینکه سفارش تبلیغی به آنها داده شود، کمک به جریان علیه نظام و کشور است. به دادستان تهران و دادستان‌های برخی مراکز استان‌ها گفته شده به کسانی که این کارها را می‌کنند تذکر داده شود و چنانچه افراد به تذکرات بسنده کنند، پرونده تشکیل نمی‌شود اما اگر اعتنایی نشود حتماً پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به یکی دیگر از سؤالات مبنی بر اینکه در پرونده شورای شهر تبریز کیفرخواست صادر شده است یا خیر، گفت: هنوز کیفرخواستی صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تعداد افراد بازداشت شده در پارتی‌های شبانه اظهار کرد: افرادی که در پارتی‌ها بازداشت شدند، طولانی‌مدت در بازداشت نمی‌مانند و فکر می‌کنم به‌غیر از پرونده سعادت‌آباد که هم‌اکنون یک نفر بازداشت است، در خصوص سایر پرونده‌ها افراد با قرارهای صادرشده بعد از چند روز آزاد شدند.

محسنی‌اژه‌ای به برخی پشت‌پرده‌ها و هدایت‌های صورت گرفته در این پارتی‌ها اشاره کرد و گفت: تعداد پارتی‌هایی که امروزه برگزار می‌شود یک مقدار از لحاظ تعداد و نوع افرادی که شرکت می‌کنند با گذشته متفاوت است. برخی افرادی که در پارتی‌ فلان استان شرکت دارند، در پارتی استان‌های دیگر نیز شرکت می‌کنند و حتی برخی سفارتخانه‌ها نیز در این پارتی‌ها حضور یافته و یارگیری می‌کنند  و قرار و مدار می‌گذارند. هرچند نمی‌توان به این شواهد و قرائن تکیه جدی کرد اما شواهد حاکی از این است که نوع حرف‌ها و ابتذال‌هایی که در این پارتی‌ها وجود دارد مشترک است، گرچه ممکن است بسیاری از افراد شرکت‌کننده از این موضوع اطلاعی نداشته باشند و فکر کنند فقط در یک پارتی محض شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هنوز پرونده این پارتی‌ها تشکیل نشده و کیفرخواستی صادر نشده است و به‌غیر از پرونده قزوین، سایر موارد به دادگاه نرفته و منتهی به حکم نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.