وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه اول تهران - شمال در بهار سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: مهم‌ترین مشکل بخش مسکن جولان سوداگران است و نیاز به حاکمیت قانون و انضباط شهری در این حوزه هستیم.

مهم‌ترین مشکل بخش مسکن / /افتتاح قطعه اول آزادراه تهران - شمال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی وزیر راه  و شهرسازی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه 24 خرداد) به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های وزارتخانه خود پرداخت.

وی با بیان اینکه بزرگترین سیاست ما قرار دادن ایران در کانون شبکه ارتباطی است، گفت: بازنگری موافقتنامه‌ها و توافقهای بین‌المللی به روز رسانی زیرساختها و ناوگان به منظور افزایش رقابت در کریدورهای ایران بخشی از برنامه‌های ماست.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما باید به دنیا اطمینان دهیم عبور از ایران، امنیت بیشتر و آسایش حداکثری را در پی دارد.

آخوندی با بیان اینکه اولین گام نوسازی حمل و نقل هوایی است، گفت: ما مذاکرات مجددی آغاز کردیم و شما هر بار شاهد گسترش مبدأها و مقصدهای بین‌المللی از تهران و به تهران هستید.

وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد:‌ بازنگری در راه‌های هوایی، رفع موانع و کوتاه کردن مسیر اصلی‌ترین سیاست ماست.

آخوندی با بیان اینکه هم اکنون تعداد پروازها دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: تمام ناوگانها سیستمهای راهداری مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سالهاست در فرودگاه‌‌های ایران سرمایه‌گذاری نشده است و ظرفیت آن اشباع شده، خاطرنشان کرد: ظرفیت پرواز در اردیبهشت و خرداد برابر پیک پروازهای نوروزی است. در فرودگاه امام سرمایه‌گذاری جدیدی صورت نگرفته و 60 درصد بیش از ظرفیت کار می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: قرار بود فرودگاه بین‌المللی تهران به 50 میلیون مسافر در سال برسد اما ظرفیت آن 6 میلیون مسافر است.

آخوندی با اشاره به اینکه ترمینال سلام در فرودگاه امام خمینی امسال افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح این ترمینال 70 درصد افزایش ظرفیت  خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قرار بود فرودگاه امام هاب حمل و نقل منطقه باشد، اظهار کرد: پروژه یک شبکه ترکیبی هوایی، ریلی و زمینی را در فرودگاه امام در نظر داریم که به بنادر وصل می‌شود و اولین بار مفهوم هاب بین‌المللی در ایران تحقق می‌یابد. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ناوگان هوایی برای کسب رقابت در منطقه نیاز به 400 هواپیمای دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد دارد، گفت: این مسئله نیاز به 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد. رقبای ما در خارج و منتقدان در داخل تحقق این موضوع را رویا می‌دانستند. ما در وزارتخانه همزمان با شروع برجام به صورت موازی برنامه مذاکرات هواپیمایی را آغاز کردیم و باحذف واسطه‌ها پیش‌نویس 138 فروند ایرباس را امضا کردیم و توافق با بوئینگ بزودی امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارزش اسمی خرید صورت گرفته 25 میلیارد دلار است، گفت: تامین مالی تمام هواپیماها بیش از 85 درصد بازار مالی بین‌المللی است و به شما اطمینان می‌دهم تمام مذاکرات فنی و سایر مسائل براساس برنامه زمان‌بندی صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دست واسطه‌‌ها را از خرید هواپیما قطع کردیم و یک سنت به دلالها پرداخت نکردیم گفت: آخرین  توافق پیش از من برای خرید 6 فروند هوایی A320 بود که رقم هر هواپیما 5 تا 7 میلیون دلار تفاوت قیمت دارد که در جیب دلالان می‌رفت.

آخوندی در ادامه گزارش خود با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: راه‌آهن سریع‌السیر تهران به اصفهان 215 میلیارد سرمایه‌گذاری شد و تمام کارگاه‌های آن در حال فعالیت است.

وی افزود: خط ریل برقی تهران به مشهد نیازمند دو میلیارد سرمایه‌گذاری است. پروژه‌های احداثی راه‌آهن با 59 هزار میلیارد تومان سرمایه در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال 94، 6 هزار کیلومتر روکش جاده‌ای داشتیم، گفت: بیش از 160 میلیارد تومان در جهت بهسازی پایانه‌های مرزی سرمایه‌گذاری کردیم.

آخوندی با بیان اینکه برای حوزه‌های راه 50 هزار میلیارد پول لازم داریم، گفت: قطعه اول آزادراه تهران - شمال در بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل ما در حوزه مسکن جولان دلالان و سوداگران است، اظهار کرد: از روز اول بحث ما این بود نیاز به انضباط شهری و حاکمیت قانون داریم.

وزیر راه و شهرسازی با فاجعه خواندن طرح مسکن مهر مدعی شد: 100 هزار میلیارد تومان در مسکن مهر هزینه شد و علی‌رغم این حجم سرمایه‌گذاری 19 میلیون بدمسکن، 9 میلیون حاشیه‌نشین داریم که اگر آن طرح مفید بود آثارش را می‌دیدید.

آخوندی در ادامه افزود: دو میلیون و 215 هزار واحد حجم این پروژه بود و 117 هزار واحد فاقد متقاضی و 49 هزار واحد در جاهایی است که دارای مشکلات حقوقی است.

وی با بیان اینکه ما تعهد خودرا به متقاضیان مسکن مهر فراموش نکردیم، گفت: یک میلیون و 900 هزار واحد نازک‌کاری انجام شده و اگر 117 هزار  واحد بدون متقاضی را از طرح خارج کنیم 200 هزار واحد باید تمام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.