به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، بافت‌های فرسوده با توجه به لزوم مقاوم‌سازی و نوسازی این‌گونه املاک که حجم قابل‌توجهی در مرکز شهر خرم‌آباد را در برگرفته و نیز تعریض معابر که خدمات‌رسانی به شهروندان را تسهیل می‌کند در کنار تمرکززدایی از مرکز شهر باید نوسازی شوند. عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: اعمال تخفیف عوارض بافت‌های فرسوده تا ۴۰ درصد صورت خواهد گرفت.

کاهش عوارض بافت‌های فرسوده تا ۴۰ درصد

حسن قاضی آذری بابیان اینکه معابر این بافت‌ها باید در طرح جامع تعریض شود، افزود: با استناد به لایحه عوارض‌های سال 95 مالکین این‌گونه املاک که نسبت به نوسازی ملک خود اقدام می‌کنند از پرداخت 40 درصد عوارض صدور پروانه معاف می‌شوند.

وی با اشاره به موارد منع این طرح عنوان کرد: املاکی که در بافت‌های فرسوده نوسازی شده‌اند شامل این طرح نمی‌شوند همچنین با توجه به محدوده بافت‌های فرسوده املاک فرسوده خارج از این محدوده نمی‌توانند از تخفیف عوارض بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بابیان اینکه حدود 484 هکتار بافت فرسوده در شهرستان خرم‌آباد شناسایی‌شده است، خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده تاریخی با محدودیت ارتفاع در اماکن مجاز می‌توانند از این تخفیف‌ها استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.